Jillian Jacqueline – Honestly

Jillian Jacqueline - Honestly album cover

Jillian Jacqueline had tijdens haar verhuizing naar Nashville 14 jaar geleden één droom: dat was een groot country artiest worden. Soms blijken dingen anders te lopen en 14 jaar later brengt ze pas haar debuutalbum Honestly uit. Wat er in die tussentijd is gebeurd is precies niet duidelijk, maar hier zijn we dan 14 jaar later. Honestly is een integer en oprechte country pop plaat geworden, waar Jacqueline trots op mag zijn.

Overigens brengt Jillian Jacqueline met Honestly niet haar eerste muziek uit. Dat deed ze voorgaande jaren al eerder met een aantal singles en EP’s. Dat format is tegenwoordig helemaal trendy, omdat de doorsnee muziek luisteraar er weinig in ziet om een album van meer dan 30 minuten door te nemen. Ontzettend jammer natuurlijk, zeg ik als intensieve album luisteraar.

Het succes van deze singles en EP”s is best groot te noemen. Als je al naar de stream cijfers kijkt op Spotify heeft Jillian Jacqueline een leuk aantal hits te pakken. Het kon daarom uit niet lang uitblijven voordat er daadwerkelijk ook een album zou komen. Zeker met de pandemie in het achterhoofd moest er een album nadien uitgebracht worden.

Honestly als resultaat dus. Ik moet eerlijk toegeven dat ik zonder al te veel verwachtingen het album ging beluisteren, maar uiteindelijk op een nette voldoende uitkom. Het is allemaal niet heel bijzonder en je hoort dat het niet totaal een nieuwe vorm van country pop is. Er wordt heel veilig binnen de lijntjes gekleurd, maar doet dat op een zoete plezierige manier.

Het mooie van het succes van singles en EP’s is dat je grote artiesten geïnteresseerd maakt. Dat geldt ook voor Jillian Jacqueline. Zo vind je op Honestly twee collabs terug. De ene is met Charlie Worsham en de anders met TJ Osborne van Brothers Osborne. Zeker het duet met TJ Osborne is zeer interessant te noemen en country pop van hoog niveau. Beide stemmen passen ontzettend goed bij elkaar en het nummer an sich zit goed in elkaar.

Uiteindelijk heb ik weinig negatiefs op te merken aan Honestly. Zoete liefdesliedjes, warme vocals en een country pop geluid. Het is allemaal niet heel vernieuwend, maar je merkt dat Jillian Jacqueline liefde voor de muziek heeft. De productie is zeer netjes verzorgd door producer en Jacqueline’s man Bryan Brown en alles klopt aan deze plaat. Op zoek naar wat fijne Nashville country en dan is Honestly het luisteren meer dan waard, eerlijk waar “honestly”.