Julia Sanders – Morning Star

Julia Sanders - Morning Star album cover

December is niet een echte actieve maand voor nieuwe album releases. Maar wees gerust er verschijnen komende weken nog een aantal geweldige platen recensies van eerder dit jaar. Morning Star van Julia Sanders kwam overigens wel gewoon in december uit en wil ik jullie niet onthouden. Een lief plaatje het luisteren waard.

Julia Sanders komt uit Asheville en is een singer / songwriter. Ze bracht in 2018 haar debuutalbum On the Line uit en vier jaar later is het tijd om wat nieuws te brengen in de vorm van Morning Star. Ondanks dat het vier jaar heeft moeten duren weet deze dame een geweldige folk plaat te produceren met simpele doch sterke liedjes.

Morning Star is een grootse plaat, maar alles wordt intiem en teder gehouden. Het is een sobere muzikale inkleuring en de muziek schittert door z’n eenvoud. Ja, er wordt zo nu en dan gebruik gemaakt van instrumenten zoals strijkers, banjo, piano, gitaren en meer. Maar het wordt allemaal zo zacht mogelijk gebracht en de instrumentatie is niet heel direct in your face aanwezig.

Daarnaast is ook het stemgeluid van Julia Sanders van zachte aard. Haar vocals passen heel goed bij de liedjes en is er perfect voor gemaakt. Een logische vergelijking is gauw gemaakt met het stemgeluid van andere singer / songwriters zoals Dawn Landes. Heel lief, zacht en heel mooi om aan te horen. Ik vind het geweldig zulke vocals.

Ondanks dat Morning Star best timede en zacht klinkt hoor je genoeg interessante melodieën in de liedjes. Het is wat dat betreft echt geen moeilijke plaat om te luisteren alleen raad ik je aan om wel een goede koptelefoon op te zetten met zo weinig mogelijk ruis van buitenaf. Zo komt naar mijn mening de plaat het beste tot z’n recht. Je zult merken dat met weinig afleiding er zich geweldige aantrekkelijke nummers zullen ontvouwen.

Julia Sanders weet met Morning Star hier dus best indruk te maken. Je merkt dat dit een project is gemaakt met liefde en dat er veel aandacht aan is besteed. Saai is dit album alles behalve en met een grote variatie aan diverse instrumenten is het spannend op een hele zachte manier. Leuk dat er in december toch nog een pareltje is verschenen en het luisteren meer dan waard is. Houd je van rustige folk muziek dan is dit een niet te missen plaat en kun je makkelijk nog net even voor het einde van het jaar meenemen in je speellijst.