Kacy Hill – BUG

Kacy Hill - Bug album cover

De veelzijdige Kacy Hill laat dit jaar van zich horen met een gloednieuw album genaamd BUG. Ze heeft in het verleden al een aantal albums uitgebracht en blijkbaar met veel succes. Ik ben er niet bekend mee, maar haar indie pop muziek weet naar horen zeggen een groot publiek aan te spreken. Als ik zo luister naar BUG zullen het veel jonge luisteraars zijn. Desalniettemin klinkt dit album ontzettend lekker en doet wat het moet doen.

Overigens weet Kacy Hill niet alleen veel indruk te maken als singer-songwriter. Ze is een bezige bij, want ook op andere vlakken weet ze te excelleren. Zo produceert ze albums voor andere artiesten. Maar ook is deze jonge dame een model, al deed ze dat werk vroeger. Haar echte liefde ligt echter bij artiest zijn en met BUG is ze inmiddels toe aan haar derde album.

Het succes van Kacy Hill is niet alleen te zien aan de stream aantallen. Ook mocht ze in het verleden op tour met een band zoals Coldplay en werkte ze in de studio samen met Bon Iver. Daarnaast krijgt ze op social media positieve berichtjes van artiesten zoals Lana Del Rey en Lorde. Niet de minste namen om mee in verband gebracht te worden.

BUG wordt uitgebracht op het Nettwerk platenlabel en zij beschikken over een groot artiestenbestand met veel soortgelijke artiesten zoals Kacy Hill. Het is allemaal niet zo verrassend meer, dit soort indie muziek scoort bij een jong publiek. Ook een album zoals BUG zal de jeugdige muziekluisteraar aanspreken en veel streams behalen.

Wat dat betreft doet BUG heel weinig verkeerd. Je merkt aan alles dat Kacy Hill inmiddels de jarenlange ervaring heeft als soloartiest en producer, want dit album klinkt bovenal ontzettend mooi. Verwacht dromerige indie pop songs van hoog niveau waar je alleen je koptelefoon hoeft op te zetten en de rest vanzelf volgt. Dit is heerlijke muziek voor een warme zomerdag.

Met BUG weet Kacy Hill hier in ieder geval heel veel indruk te maken. Het is allerminst vernieuwend te noemen, maar ik moet wel stellen dat ik dit een van de betere albums dit jaar van het Nettwerk platenlabel vind. Het album doet het inmiddels uitstekend op stream platforms en weet de luisteraar te bereiken. Kacy Hill gaat de komende tijd op tour door Amerika om de nieuwe liedjes te presenteren. Wij moeten het doen met de albums. Heb je interesse in ongecompliceerde indie pop liedjes, dan weet je waar je moet zijn, Kacy Hill.