Keep Dancing Inc. – A Taste of Possibility

Keep Dancing Inc. - A Taste of Possibility album cover

Keep Dancing Inc. is een synth-pop band uit Frankrijk bestaande uit Louis, Joseph en Gabi. De band kreeg vorm in 2015 en in 2020 kwam de eerste debuutplaat Embrace uit. Dat album zorgde voor leuke waardering en een opvolger kon dan ook niet uitblijven. Ze hebben er de afgelopen jaren hard aan gewerkt en het resultaat mag er wezen met A Taste of Possibility.

Het verhaal van Keep Dancing Inc. begint zoals gezegd in 2015. Louis en een vriend vormden de band doordat ze helden zoals Arcade Fire, LCD Soundsystem en New Order wilden evenaren. De vriend verliet de band in 2019 waarna Joseph en Gabi zich aansloten. En deze line-up is sindsdien niet meer veranderd en vormt nog steeds de kern van de band.

A Taste of Possibility heeft genoeg te bieden voor liefhebbers van pop muziek. De muziek is heel toegankelijk en bevat een lekker ritme en tempo. De gitaren vliegen je om de oren en ook wordt er heel effectief gebruik gemaakt van sterke synthesizers en drums. Keep Dancing Inc. produceert met dit nieuwe album kwaliteit pop muziek en kan de concurrentie met hedendaagse pop bands makkelijk aan.

Alle songs op A Taste of Possibility zijn van schoonheid, maar er is er eentje waar ik net even wat meer plezier mee heb beleefd dan de rest. Dat is single Can’t Get You Out Of My Mind. Dit nummer heeft een geweldig intro, waarna Gabi het met haar prachtige vocals overneemt. Het liedjes is terecht aangemerkt als single, want het is rete catchy en prettig toegankelijk.

Ik luister zo het hele jaar veel albums en heel eerlijk gezegd zijn het niet allemaal voltreffers. Dat is A Taste of Possibility wel. Keep Dancing Inc. weet het alle tien de liedjes ontzettend boeiend te houden en het album is afgelopen zonder dat je er erg in hebt. Het enige wat je dan wilt doen is het album opnieuw luisteren en dat zijn goede signalen.

Keep Dancing Inc. hebben pas twee albums uitgebracht, maar weten wel al binnen korte tijd grote indruk te maken. Of ze bands zoals Arcade Fire en New Order evenaren, dat niet. Maar met A Taste of Possibility produceren ze naar mijn mening wel een kandidaat voor de jaarlijstjes. Het album heeft alles: energie, ritme en kwaliteit. Luister en je zult horen waarom ik zo lovend ben over dit Franse trio.