Kelsey Waldon – No Regular Dog

Kelsey Waldon - No Regular Dog album cover

Muzikant, producer, legende Shooter Jennings vertelt dat met onder andere Kelsey Waldon country muziek in goede handen is. Dat is een hele gedurfde uitspraak en niet zo vanzelfsprekend. Maar ik ben het absoluut met Jennings eens na het luisteren van Waldon’s nieuwe plaat No Regular Dog. Een authentieke country plaat die je zult gaan verbazen, welke je zult gaan ontroeren en waar je plezier aan gaat hebben

Kelsey Waldon is geen onbekende binnen de country muziek en No Regular Dog is inmiddels haar vierde plaat. Met vorige plaat White Noise / White Lines maakte ze bekendheid bij een groter publiek binnen de alternatieve country scene. Dat deed ze op het fameuze platenlabel Oh Boy Records van de inmiddels overleden John Prine. Ook No Regular Dog verschijnt op Oh Boy Records.

Soms heb je platen waar je maar geen genoeg van kunt krijgen. No Regular Dog is precies zo’n plaat. Dit prachtige country kunstwerk is waarom ik een aantal jaren geleden naar dit genre ben gaan luisteren. Het luistert ontzettend lekker weg en de productie is nagenoeg perfect. Shooter Jennings bewijst eens te meer dat hij een fantastische producer is en gidst Kelsey Waldon de goede weg in.

De grote missie van Kelsey Waldon is om met haar muziek de wereld een stukje beter te maken en mensen die het nodig hebben te helpen. Ik kan niet anders zeggen dat haar dit met No Regular Dog ontzettend goed gelukt is. De muziek is overtuigend, hier en daar troostend en bovenal geweldige country muziek welke je vandaag de dag jammer genoeg steeds minder hoort.

Omdat er veel albums zijn om te recenseren luister ik albums gemiddeld drie tot vier keer voordat ik een recensie schrijf. No Regular Dog is daar een uitzondering op. De afgelopen weken had ik steeds weer de behoefte om naar deze plaat terug te keren. Dat gebeurt niet vaak en dat zegt voor mij iets over de kwaliteit van de muziek en de talenten van Kelsey Waldon.

Iedereen met een liefde voor country muziek moet No Regular Dog een kans geven. Kelsey Waldon is geen mainstream country pop ster, maar is heel authentiek, verfijnd en onderscheidend. Het is inderdaad echt zo dat country muziek in goede handen is met Kelsey Waldon. Er zijn er meer, maar deze plaat is er één van buitencategorie en gaat voor mij heel hoog eindigen in het eindejaarlijstje. Het heeft maanden moeten duren, maar eindelijk heb ik een country plaat gevonden van grootse kaliber. No Regular Dog is geweldig en ik kan er nog steeds geen genoeg van krijgen.

Uitgebracht door Oh Boy Records