Kelsey Waldon – There’s Always A Song

Kelsey Waldon - There's Always A Song album cover

Kelsey Waldon verraste mij enorm met haar album No Regular Dog. Ik vond het album zelfs zo goed dat ik het benoemde tot mijn nummer één van 2022. Het album verscheen op het platenlabel van de inmiddels overleden John Prine, Oh Boy Records. Dit jaar doet Kelsey Waldon het anders en kijkt terug naar het verleden met covers album There’s Always A Song.

Ik had gehoopt op origineel nieuw materiaal, maar eigenlijk alles wat Kelsey Waldon doet heb ik interesse in. Vandaar dat ik There’s Always A Song de afgelopen dagen met veel plezier heb geluisterd. Het is een relatief kort album van iets minder dan dertig minuten, maar het is wel weer kwaliteit en laat horen dat Kelsey Waldon ook in dit geval in staat is om een fantastische plaat neer te zetten.

There’s Always A Song kijkt terug naar het verre verleden van country muziek. Tsja, ik weet niet of heel veel country liefhebbers nog luisteren naar artiesten zoals Bill Monroe en Ralph Stanley. Maar iedereen met een interesse voor traditionele country zou dit nieuwe album van Kelsey Waldon sowieso moeten luisteren, want er is een uitstekende selectie gemaakt uit duizenden oude nummers.

Kelsey Waldon gaat met There’s Always A Song de samenwerking aan met de inmiddels wat bekendere country artiesten van dit moment. Zo mag Amanda Shires haar fiddle skills laten horen en doen ook andere populaire artiesten mee zoals Margo Price, S.G. Goodman en Isaac Gibson (49 Winchester). Ze leveren allemaal prima hun bijdragen op dit album en het is altijd interessant om dit soort artiesten te horen.

Je moet van traditionele country houden om dit project van Kelsey Waldon te kunnen waarderen. Wat dat betreft is dit een echt passie project geworden waar de liefde voor het country genre heerst. Nummers zoals Uncle Pen van Bill Monroe en Hello Stranger, geschreven door A.P. Carter van de Carter Family zijn klassiekers en mogen niet vergeten worden. Het is een goede zaak dat hedendaagse country artiesten soms even naar het verleden kijken.

Maar toch hoop ik dat Kelsey Waldon binnenkort een nieuw album aankondigt zoals No Regular Dog. There’s Always A Song is interessant, want je hoort de klassiekers. Nieuwe liedjes zijn daarentegen ook meer dan welkom. Ik zie dit album dan ook als een zoethoudertje en hopelijk kunnen we volgend jaar een album verwachten met nieuw liedjesmateriaal. Maar goed, dit is aardig en doet mij weer luisteren naar oude country helden. En dat is denk ik de bedoeling van Kelsey Waldon, heel mooi.