Lainey Wilson – Bell Bottom Country

Lainey Wilson - Bell Bottom Country album cover

Het geluk lacht country artiest Lainey Wilson toe. Ze bracht vorig jaar haar major-debut plaat Sayin’ What I’m Thinkin’ en resulteerde in buitengewoon succes en meer naamsbekendheid. Het leverde haar zelfs een rolletje op in de hit serie Yellowstone. Deze serie zal velen niet onbekend in de oren klinken. Eventjes tussendoor vond ze ook nog tijd om een opvolger te maken van haar debuutplaat genaamd Bell Bottom Country.

Lainey Wilson is een mainstream country artiest en kan passend vergeleken worden met andere Nashville sterren zoals Hailey Whitters of Ingrid Andress. De muziek is country Nashville maar zonder dat het heel braaf en gepolijst klinkt. Integendeel zelfs, want wat evident wordt aan Bell Bottom Country is dat Wilson een rock kant heeft en daar niet terughoudend mee is om te laten horen.

Overigens is dat geluk niet domweg komen aanwaaien. Ze verliet 10 jaar geleden Louisiana om het voor elkaar te krijgen in Nashville. En zoals je misschien wel begrijpt is Lainey Wilson niet de enige die dat probeert. Het heeft haar jaren gekost om Nashville te overtuigen van haar bravoure, klasse en capaciteiten. Maar zoals het gezegde gaat, de aanhouder wint, en Wilson is een echte winnaar.

Vroeg of laat brengt dat simpelweg geluk en succes en dat merk je als je ziet waar Lainey Wilson nu staat. Sayin’ What I’m Thinkin’ bracht dat succes met platina hit Things A Man Oughta Know. En het album kreeg een nominatie van de CMA’s awards voor album van het jaar. Inmiddels heb ik nieuwe plaat Bell Bottom Country een paar dagen achter elkaar geluisterd en durf ik te zeggen dat ze weder successen gaat behalen.

De druk zal zonder twijfel hoog liggen om in zo’n benauwde periode nieuwe muziek te schrijven, maar de kwaliteit is present op Bell Bottom Country. Er wordt namelijk heel weinig verkeerd gedaan door Lainey Wilson en zowel de uptempo tracks als de ballads zijn uitstekend te noemen. Neem alleen al de single Heart Like A Truck met een machtige uithaal van haar timbre, sensationeel.

Al met al is Bell Bottom Country simpelweg een plezier om naar te luisteren. Zoals dat ook het geval was bij Sayin’ What I’m Thinkin’. Mainstream Nashville country heeft ze weten te overtuigen en dit album is een logisch opvolger. Weinig venijnige randjes, maar heel toegankelijk, met toch een bepaalde authenticiteit. Ik mag dit soort country muziek uit Nashville wel. Dat kan lang niet gezegd worden van alle country acts uit de muziek stad van Amerika.

Uitgebracht door This Is Hit / Broken Bow Records