Laura Cantrell – Just Like A Rose

Laura Cantrell - Just Like A Rose album cover

Amerikaanse country artiest Laura Cantrell is al een tijdje actief binnen de muziek wereld. Inmiddels meer dan twintig jaar. En wat doen de meeste muzikanten als ze al zo lang muziek maken? Juist, dan ga je dat vieren. Naja, niet alle artiesten zijn zo, maar de nieuwe plaat Just Like A Rose is een viering van het eerste twintig jaar bestaan als muzikant. Moge er nog vele jaren volgen.

In de tussentijd is er genoeg gebeurd met Laura Cantrell. Zo heeft ze aardig naam weten te maken met haar platen in zowel Amerika als Europa. Maar we hebben hier te maken met een alleskunner, want ze is daarnaast ook nog eens succesvol als radio host, schrijfster en ouder. Daarnaast verscheen ze bij de Grand Ole Opry en mocht ze aantreden bij populaire Amerikaanse talkshows.

Just Like A Rose is door Laura Cantrell geschreven in Nashville. Het is geen solo-project geworden en ze heeft genoeg andere vakkundige muzikanten weten te betrekken. De liedjes werden samen geschreven met schrijvers zoals Gary Burr, Fred Wilhelm en Mark Winchester. Het lijstje gaat nog wel even door met verschillende grote namen binnen de country scene.

Ik noem de titel Just Like A Rose, maar eigenlijk is de correcte naam Just Like A Rose: The Anniversary Sessions. Vind ik ietwat verwarrend en doet net alsof het album bestaat uit allerlei restjes, akoestische en afgestofte oude liedjes. Dat heeft Laura Cantrell er dus niet van gemaakt, want dit album is bijna gloednieuw met alleen maar nieuw geschreven liedjes.

Just Like A Rose is een pareltje en laat horen dat songbird Laura Cantrell nog lang niet uitgezongen is met haar muzikale carrière. Alle liedjes zijn van uitstekende kwaliteit, klinken lekker in het gehoor en zijn creatief geproduceerd. Ik kan het album dan ook met een hele nette voldoende beoordelen. Er wordt hier weinig verkeerd gedaan en dit album doet alles wat je mag verwachten van een goede country plaat.

Jammer dat Laura Cantrell met een boze negatieve toon het album afsluit. Ze maakt duidelijk dat ze kwaad op de wereld is. Hopelijk weet ze in haar leven ook lichtpuntjes te vinden. Lichtpuntjes zijn er naar mijn mening genoeg te vinden. Voor mij is dat zonder twijfel deze Just Like A Rose. Ik ben gelukkig dat dit album mij bereikt heeft. Het doet ook uitnodigen om meer te luisteren van deze veelzijdige country artiest, want naar het schijnt is haar eerder werk net zo goed. Desalniettemin een mooi plaatje en als country liefhebber eentje om niet te missen.