Laura Cox – Head Above Water

Laura Cox - Head Above Water album cover

YouTube is een machtig mooi social media platform om jezelf te laten groeien en ontwikkelen in het leven. Zeker als je al vanaf het vroege begin een kanaal hebt aangemaakt en regelmatig video’s uploadt. Laura Cox startte haar YouTube kanaal in 2008 en zette sindsdien grote stappen als muziek artiest. Het begon met wat eenvoudige rock en blues covers en inmiddels produceert ze zelf geschreven albums met een complete band. Head Above Water is alweer haar derde plaat.

Laura Cox haar YouTube kanaal kan als een groot succes gezien worden, want de teller staat inmiddels op 500.000 abonnees. Ze plaatste door de jaren heen regelmatig video’s en werd opgemerkt door de grote bazen van de muziek industrie. Met een trouwe YouTube achterban en ervaren muzikanten produceert ze eigen platen met veel succes.

Dat succes is volkomen begrijpelijk als je naar Head Above Water luistert. Alle nummers op deze plaat klinken ongelofelijk sterk en vol van kwaliteit. Laura Cox is dus begonnen met rock en blues covers en met name het rock geluid voert de boventoon op deze plaat. Wat dat betreft heeft deze rock chick een geweldige ontwikkeling gemaakt van een simpel YouTube kanaal tot volwaardig muziek artiest.

De afgelopen maanden ben ik volkomen in de ban geraakt van het duo Larkin Poe. Dit duo zal je misschien meer bekend in de oren klinken dan Laura Cox. Ze tonen in ieder geval heel veel gelijkenissen. De muziek klinkt bijna een één op één kopie van elkaar en zo’n vergelijking is niet heel vervelend voor Cox. Larkin Poe vind ik wel net even wat sterkere nummers hebben.

Maar dat Head Above Water krachtige rock muziek is valt niet te ontkennen. Laura Cox doet alles goed en je hoort dat ze genoeg ervaring heeft opgedaan om een sterke muziek te produceren. Knap om te zien en te horen dat je van een eenvoudig YouTube kanaal zo’n professionele muziek artiest kan worden. Ze is zeker niet de enige in de wereld.

Head Above Water is alweer de derde plaat van Laura Cox en ze geniet aardig succes met haar muziek. Natuurlijk zal haar massa YouTube volgers daar veel mee te maken hebben. Maar ze zal ook zeer waarschijnlijk genoeg niet-YouTube volgers met haar platen weten te bereiken. Naar mijn mening laat deze dame horen dat ze het muziek vak verstaat en dat ze over enorm veel talent beschikt. Zolang ze platen zoals deze weet te produceren zal ze succes blijven houden. Maar zoals gebleken is met YouTube sterren weet je nooit wat er met zo’n carrière kan gebeuren. Ik hoop dat ze nieuwe albums blijft produceren, want dat is waar ze groots in uitblinkt.

Uitgebracht door earMUSIC