Remi Mae – Remi Mae

Remi Mae - Remi Mae album cover

Wat doe je als je voet aan de grond wilt krijgen binnen Amerikaanse country muziek als nieuwkomer? Juist, dan ga je naar Nashville of Texas. Remi Mae koos voor het laatste en is heel enthousiast begonnen om Texas naar haar hand te zetten. Ze groeide op in het westen van Colorado en werd in haar jeugd beïnvloed door artiesten zoals The Eagles, Etta James, Jackson Browne, Bruce Springsteen, Bonnie Raitt en Joan Jett. Muziek maken is wat Remi Mae wilde en deze droom is uitgekomen in de vorm van een eerste titelloze EP. Dit soort EP’s zijn altijd prettig om naar te luisteren, want je hoort de beste nummers waar jarenlang aan gewerkt en gesleuteld is. Je merkt dat Remi Mae veel contacten heeft gelegd in Texas, want er staan op deze EP twee interessante collaborations. De ene is met Cody Canada en de ander is met Sunny Sweeney. Ben je bekend met Texas country dan zul je deze namen vast herkennen, want zij zijn al jarenlang de smaakmakers binnen de Lone Star State. Maar interessante samenwerkingen maken niet alleen succes. Of Remi Mae country muziek de komende jaren kan toelachen blijft afwachten. Desalniettemin laat deze EP horen over welke kwaliteiten deze dame beschikt. Zo hoor je duidelijk aan haar muziek dat ze een liefde heeft voor classic country muziek, maar Mae schuwt ook haar rock invloeden niet. Af en toe rockt en rammelt het op een hele prettige manier. Dit is natuurlijk nog maar een voorproefje en er zal ongetwijfeld later dit jaar of volgend jaar een volledige plaat verschijnen. Ik houd Remi Mae in ieder geval op mijn muziekradar, want dat ze talent heeft staat zonder meer vast.

Uitgebracht door Electric Sounds Music