LeAnn Rimes – God’s Work

LeAnn Rimes - God's Work album cover

LeAnn Rimes ken ik van haar grote hit Can’t Fight the Moonlight. Dat is een hele tijd geleden en komt zelfs uit de vorige eeuw. Het zorgde voor een enorm succes en inmiddels heeft Rimes Grammy’s gewonnen en allerlei andere prestigieuze awards. Ik ben naast Can’t Fight the Moonlight helemaal niet bekend met het oeuvre van deze dame, maar label Thirty Tigers is betrokken bij nieuwe plaat God’s Work dus toch maar even luisteren.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik God’s Work helemaal geen slechte plaat vind. Het klinkt allemaal best episch opgezet en LeAnn Rimes heeft een geweldig stemgeluid. Ze kan met haar vocalen heerlijk uithalen, maar weet op momenten het ook heel intiem te houden. Het is heerlijk genieten hoe Rimes zo dramatisch klinkt.

God’s Work is niet een one-woman-show. Zo werkte LeAnn Rimes voor dit album met vriend, producer en songwriter Darrell Brown. Naast dat ze tijdens productie een vertrouwde vriend naast zich had wist ze ook grote namen in de muziekindustrie te betrekken. Mickey Guyton, Ziggy Marley, Aloe Blacc, Ben Harper, Ledisi, Sheila E en Robert Randolph hebben zo hun aandeel. Het getuige ervan dat Rimes door de jaren heen een aardige naam heeft weten op te bouwen binnen de muziek industrie.

LeAnn Rimes heeft er drie jaar over gedaan om God’s Work te produceren. En heel eerlijk hoor je dat af aan de kwaliteit. De productie is zeer gladjes, behoorlijk toegankelijk met veel details. Ik had het al over dat Rimes dramatisch kan klinken, zo klinkt de muzikale inkleuring ook. Dramatisch, grotesk en episch is wat deze plaat te brengen heeft.

Dit soort pop muziek kan ik af en toe hebben, maar niet te veel. LeAnn Rimes heeft dus een aantal jaren de tijd nodig gehad om de plaat te produceren en perfectioneren. Het enige wat mij ietwat tegenstaat is de lengte van deze plaat. Toch bijna vijftig minuten en dat vind ik iets te veel van het goede. Dat doet overigens geen afbreuk aan de kwaliteit, want dat is dik in orde.

Al met al heb ik genoten van God’s Work en staan er genoeg mooie momenten op. Het is interessant om te horen dat LeAnn Rimes met diverse grote muziek artiesten werkt en dat zorgt alleen maar voor meer waardering. Dat platenlabel Thirty Tigers betrokken is bij Rimes en deze plaat is opmerkelijk, want naar ik meen zijn zij niet van de country pop muziek. Maakt niet uit, heb je interesse in een lange plaat met ongecompliceerde country popliedjes dan is God’s Work het luisteren meer dan waard van een dame in grootse vorm.

Uitgebracht door EverLe Records / Thirty Tigers