Lori Triplett – When the Morning Comes

Lori Triplett - When the Morning Comes album cover

Sommige albums krijgen te weinig aandacht. Albums waar kwaliteit liedjes aanwezig zijn, maar om de een of andere reden niet opgemerkt worden door de muziekliefhebber. Zo’n album is When the Morning Comes van Nashville’s Lori Triplett. Heel bijzonder waarom dit album nagenoeg geen publiek bereikt, ondanks dat het simpelweg een fantastische plaat is.

Lori Triplett komt oorspronkelijk uit Ohio en was al vanaf haar jeugd bezig met het schrijven van liedjes. In 2004 produceerde ze haar eerste volwaardige debuutplaat Dawn. Hierna volgden een tweede album en wat korte EP’s. Doordat Lori Triplett inmiddels in Nashville woont heeft ze contact met ervaren vakmensen en kon ze When the Morning Comes een stijlvolle productie meegeven.

Zo komt de productie van When the Morning Comes op naam van Paul Moak. Niet zomaar een naam, maar een naam met voldoende erkenning voor wat hij allemaal bereikt heeft. Hij kreeg in het verleden een aantal Grammy nominaties voor zijn werk en won verschillende andere prestigieuze awards. De keuze van Lori Triplett voor Paul Moak te betrekken bij het proces is een hele goede geweest.

Dit album is qua muzikale inkleuring heel sterk en naast Paul Moak wist Lori Triplett andere ervaren sessie muzikanten te betrekken bij de productie. Namen zoals Charlie Lowell, Julian Dorio, Matthew Pierson en Kevin Whitsett zijn in Nashville erkend en weten hun instrumenten met klasse te bespelen. Hun ervarenheid hoor je dan ook op When the Morning Comes.

When the Morning Comes heeft alles wat je van een goede singer-songwriter album mag verwachten en weet net even dat extra te brengen waardoor het uitzonderlijk klinkt. Alle songs op dit album hebben iets speciaals en zijn betoverend mooi. Je merkt dat Lori Triplett met dit album een en al overtuiging levert. Het lijkt haar niet al te veel moeite te kosten om alle liedjes op een hoog niveau te houden en ze weet heel goed waar ze mee bezig is.

Ik zie geen reden waarom je When the Morning Comes geen kans zou willen geven. Lori Triplett laat met dit album horen dat ze een van de betere singer-songwriters in Nashville is. Het album krijgt, met mijn vraagtekens, nog veel te weinig aandacht, terwijl dit zulke goede muziek is. Heb je interesse in een goede Americana plaat dan is dit album een must listen. Ik geniet intens van dit album en mag ik alvast selecteren voor het jaarlijstje.