Luke Sital-Singh – Dressing Like a Stranger

Luke Sital-Singh - Dressing Like a Stranger album cover

Luke Sital-Singh is geboren in Groot-Brittannië en beweegt zijn muzikale carrière op dit moment in Los Angeles. Dat doet hij met groot succes als je naar zijn streamcijfers kijkt. Zijn muziek genereert miljoenen streams en zijn albums zijn een groot succes. Met zijn nieuwe plaat Dressing Like a Stranger weet hij wederom veel indruk te wekken en is een geweldig intense luisterervaring.

Na Dressing Like a Stranger veel te hebben beluisterd de afgelopen weken vallen een aantal dingen op. Ten eerste hoor je dit soort folk muziek tegenwoordig steeds meer. Ik besprak eerder op deze site albums van Noah Gundersen en Garrett Kato en dat is precies waar de muziek van Luke Sital-Singh mee te vergelijken valt. Breekbaar, minimalistisch en vol met emotie.

Dit soort zachte folk liedjes doen het bij mij altijd goed, omdat ik nooit iemand ben geweest van harde muziek. De muziek van Luke Sital-Singh past dan ook heel goed bij mij en ik kreeg de afgelopen tijd steeds weer de behoefte om Dressing Like a Stranger op te zetten. Het is het soort muziek dat zoveel schoonheid en pracht bevat dat ik er helemaal stil van word.

Dat de muzikale inkleuring helemaal bij mij past is duidelijk. Daarnaast vind ik ook het stemgeluid van Luke Sital-Singh behoorlijk indrukwekkend. Het doet mij veel denken aan Keane frontman Tom Chaplin. Zo’n zelfde soort intiem stemgeluid. Alhoewel Chaplin aardig weet uit te halen op de platen van Keane, houdt Luke Sital-Singh het behoorlijk ingetogen. Ik vind de zwoele vocals een hele goede match bij dit soort rustige muziek.

Dressing Like a Stranger is een plaat om van te gaan houden. De melodieën nestelen snel genoeg in je hoofd en je zult merken dat ze daar dagen niet meer weggaan. Als muziek dat voor elkaar krijgt dan weet je dat het goed zit. Dat gebeurt steeds weer bij deze plaat met nummers als Blind Missiles, Summer Somewhere en Me & God. Aantrekkelijke catchy folk liedjes en onweerstaanbaar. Ik vind het helemaal geweldig.

Luke Sital-Singh heeft succes met zijn muziek en ik begrijp volkomen waarom dit zo is. De muziek is snel op te pakken, heeft een rustig tempo en bevat prachtige vocals. Dit zijn allemaal ingrediënten om succes te krijgen met je muziek en Sital-Singh krijgt het voor elkaar. Miljoenen luisteraars pakken zijn muziek op en Dressing Like a Stranger is wederom een waar kunststukje binnen het oeuvre van deze man. Dit soort muziek gaat mij maar niet vervelen. Ja, het is eerder gedaan, maar niettemin blijft het een pracht om naar te luisteren.

Uitgebracht door Nettwerk Music Group