Luther Dickinson – Magic Music For Family Folk

Luther Dickinson - Magic Music For Family Folk album cover

Ben je een beetje bekend met Amerikaanse rootsmuziek, dan zul je vast Luther Dickinson kennen. Hij ontving tien nominaties voor de Grammy’s en is een zeer gewaardeerde producer en artiest. Tevens is hij mede-oprichter van de populaire band North Mississippi Allstars. Dit jaar werd er besloten om een solo kinderplaat uit te brengen genaamd Magic Music For Family  Folk.

Magic Music For Family Folk is geproduceerd gewoon voor de plezier. Luther Dickinson heeft een grote groep familie en vrienden en hij vond het tijd om iedereen bij elkaar te brengen en samen muziek te maken. Dat levert een interessante plaat op en ook als je niet van kindermuziek houdt, dan valt er nog genoeg te beleven. Ook dus als je niet van kinderliedjes houdt.

Luther Dickinson is voor Magic Music For Maily Folk dan ook intensief samen gaan werken met familie en vrienden. Je hoort af en toe kinderen zingen, maar ook vrienden doen op een leuke manier mee op dit album. Vrienden van naam doen mee zoals Mavis Staples and The Staple Singers, Allison Russell en Yola. Het produceren van deze liedjes moet een leuke tijd zijn geweest.

Magic Music For Family Folk lag al een tijdje op de plank. In 2017 werden de meeste liedjes opgenomen tijdens etentjes, feestjes en partijtjes. Dat het zo lang heeft moeten duren voordat Luther Dickinson deze plaat uitbrengt heeft te maken met zijn werk voor de North Mississippi Allstars en andere projecten. Denk bijvoorbeeld aan het uitstekende Set Sail met de All Stars van vorig jaar.

Zo’n lange aanloop betekent niet dat Magic Music For Family Folk minder waard is. De liedjes liggen allemaal lekker in het gehoor en je hoort dat er met veel plezier muziek gemaakt wordt. De productie is zeer fijn en er is wat dat betreft weinig op aan te merken. Heb je interesse in een no-worries folk plaat, dan is dit album waarschijnlijk iets voor jou.

Dat is het, Magic Music For Family Folk is een geslaagd project en is het luisteren waard als je interesse hebt in traditionele folk muziek. Ook al vind je albums met een kinderthema helemaal niets, dan nog biedt dit album genoeg waardevols. Luther Dickinson weet met zijn ervaring de liedjes op vakkundige wijze te produceren en de liedjes bevatten een boeiende inkleuring. Even geen zorgen met dit album en leuk om eens op te zetten als je in een vrolijke bui bent.