Maggie Baugh – Dear Me

Maggie Baugh - Dear Me album cover

Nashville’s Maggie Baugh kan met trots zeggen dat ze behoort tot de Spotify + miljoenen club. Dit betekent dat ze met haar muziek redelijke populariteit en bekendheid geniet. Een aantal jaren geleden bracht ze haar eerste single uit en dit jaar is ze er helemaal klaar voor om de country luisteraar te veroveren met haar debuutalbum Dear Me.

De Nashville muziekindustrie toont interesse in Maggie Baugh. Dat is niet heel vreemd, omdat haar country liedjes perfect in het Nashville patroon passen. Dat was al te horen aan de eerste paar singles en ook Dear Me is Nashville country ten top. Heb ik niet heel veel moeite mee als het maar uitgevoerd wordt op een goede manier.

Want daar kan het met Nashville country nog wel eens aan schelen. Er zijn naar mijn mening te veel pop sterren in Nashville met het labeltje country. De muziek vind ik nog niet eens heel slecht, maar om het country te noemen vind ik soms wat te ver gaan. Gelukkig zijn er artiesten zoals Maggie Baugh en platen zoals Dear Me, waar country echt country is.

Maggie Baugh produceert met Dear Me haar eerste album en als je deze plaat luistert dan zul je gauw vergelijkingen maken met andere artiesten. Soms is het wel heel duidelijk dat ze leent van artiesten zoals Ashley McBryde, Hailey Whitters en Lainey Wilson. Ook hoor ik echo’s op dit album van andere grote artiesten van dit moment zoals Eric Church en Kip Moore.

Maar heel eerlijk doe ik dan Maggie Baugh een beetje te kort. Ze laat met Dear Me goed horen dat ze veel talent heeft en dat ze geweldige country liedjes kan produceren. Alle liedjes zijn lekker toegankelijk, hebben prettige melodieën en zijn simpelweg heel leuk om naar te luisteren. Het is een heerlijke luistertrip en je hoeft je absoluut niet te vervelen.

Nashville erkent authentieke artiesten zoals Maggie Baugh, en gelukkig maar. Inmiddels mocht ze optreden in het bekende Ryman Auditorium en geeft ze shows door heel de Verenigde Staten, zowel solo als support act voor grotere artiesten. Het album Dear Me is een sterk fundament waarmee ze verder de toekomst kan ontdekken als muzikant. Hele prettige country muziek met genoeg smoel, energie en authenticiteit.

Nieuwsbrief

Intuit Mailchimp