Maura Streppa – Singer and the Song

Maura Streppa - Singer and the Song album cover

Om als country artiest groot te worden moet je tegenwoordig aan veel eisen voldoen. Vroeger was dat ook al zo, maar met het muzieklandschap van vandaag nog meer. Je moet kwalitatief goede liedjes hebben, energieke uitstraling, veel geluk en meer. Maura Streppa is een jonge country artiest van origine uit Chicago, maar inmiddels hardwerkend in de stad waar het allemaal gebeurt Nashville. Avonden op rij treedt ze op in verschillende bars om haar liedjes naar een groter publiek te brengen. Ze is zeker niet de enige en ik kan mij voorstellen dat het heel moeilijk is om op te vallen en te onderscheiden van de rest. Deze jonge dame bracht eerder dit jaar haar debuut EP uit genaamd Singer and the Song. Je kunt het zien als een collectie van beste liedjes uit haar repertoire. En heel eerlijk gezegd bevalt het mij wat ik hoor. Het is allemaal natuurlijk niet vernieuwend, maar je merkt dat Maura Streppa een bepaalde authenticiteit heeft. De liedjes komen echt over en zijn geproduceerd vanuit het hart. Je hoort aan deze EP dat ze de kwaliteiten heeft om het groot te gaan maken. Of dat in de toekomst ook echt gaat gebeuren is een ander verhaal maar met Singer and the Song maakt ze een goede en blijvende indruk. Ik krijg in ieder geval het gevoel dat er meer in het vat zit en een mooie toekomst als country artiest lonkt. Al met al is deze EP echt een showcase en geproduceerd om te laten horen wat Maura Streppa qua talenten heeft. Nashville als muziekindustrie mag verzadigd zijn, deze dame heeft potentie.