Wesley Hanna – Brand New Love Potion

Wesley Hanna - Brand New Love Potion album cover

Op zoek naar een traditionele Texas country zanger dan kom je al snel uit op Wesley Hanna. Inmiddels al jaren actief binnen de Texas country scene en Brand New Love Potion is zijn eerste solo plaat. Het is een 100% Texas country plaat en je merkt dat er met ontzettend veel liefde en passie aan is gewerkt. Een album om te onthouden en te koesteren.

Wesley Hanna is dus al jaren actief in de Texas country scene en hij begon in 2005 met een band. Dat heeft hij een aardig tijdje volgehouden, maar toch vond Hanna het tijd om een nieuwe stap te maken in zijn muziek carrière. Hij liet de band rusten en begon liedjes onder zijn eigen naam te schrijven met 10 nummers in de vorm van Brand New Love Potion als resultaat.

Dat Wesley Hanna inmiddels een ervaren muzikant is binnen Texas country wordt na het luisteren duidelijk. Brand New Love Potion is één en al vakmanschap. Dit album doet traditionele country eer aan en alles aan Hanna straalt authenticiteit uit. Het echte werk dus en de fanatieke country liefhebber mag dit album dan ook niet missen.

Wesley Hanna heeft om deze plaat te produceren alleen de beste muzikanten uitgenodigd in de studio. Zo is Brand New Love Potion geproduceerd door Pat Manske. Daarnaast wist Hanna de legendarische pedal steel speler Mr. Lloyd Maines op te trommelen. Ook andere grote namen zoals Scrappy Jud Newcomb (gitaar, bass) en Brian Beken (fiddle) zijn inmiddels niet meer weg te denken uit de Texas country muziek wereld. De kwaliteit is op de plaat merkbaar te horen.

Jammer genoeg wordt Brand New Love Potion nog niet echt opgemerkt door critici. Dat is zonde, want dit album verdient erkenning. De plaat luistert heerlijk weg en ik kan mij niet voorstellen dat menig honky tonk en bar in Amerika hier niet warm van worden. Wesley Hanna levert hier een uitstekende debuut solo plaat af en verdient alle lof.

Met Brand New Love Potion heb ik mij de afgelopen weken goed vermaakt. Natuurlijk is Wesley Hanna niet de enige country artiest in Texas met een traditionele country geluid, maar onderscheiden doet hij met gemak. Met een grote dosis aan ervaring, professionele muzikanten naast hem in de studio en een geweldig stemgeluid is dit één van de betere country platen van het jaar. Zeg ik niet zomaar, maar zeg ik oprecht. Laat dit een voorbeeld zijn voor jonge country artiesten want dit is country muziek zoals country muziek hoort te zijn.