Meadow Meadow – You Are So Alive

Meadow Meadow - You Are So Alive album cover

Ik moet de Nederlandse muziek website MusicMeter bedanken voor hun uitgebreide releaselijst. Iedere dag voegen vele gebruikers nieuwe albums toe aan de website en dit is voor mij een bron van inspiratie. Al redelijk wat mooie pareltjes door hen ontdekt. Zo ook trok You Are So Alive van de Londense band Meadow Meadow mijn aandacht op MusicMeter.

Meadow Meadow is een Britse folkband en bestaat uit Peter, James, Maya en Holly. In 2020 brachten ze een titelloze debuut EP uit en dat werd een jaar later gevolgd door een andere EP genaamd Silhouettes. Deze twee EP’s werden met name in Engeland opgepakt en er werd vervolgens hard gewerkt aan een volwaardige LP. Dit jaar in de vorm van You Are So Alive.

You Are So Alive heeft wat dat betreft genoeg te bieden als je een liefhebber van folk muziek bent. De muziek bevat een prachtig organisch klanktapijt en alle liedjes zijn uniek en onderscheidend. Je merkt dat Meadow Meadow genoeg ervaring heeft in het produceren van muziek, want de productie klinkt professioneel en is vol van kleur.

Wat mij met name aanspreekt aan You Are So Alive is het gebruik van diverse instrumenten. Je luistert op dit album naar veel traditionele instrumenten zoals akoestische gitaren, piano’s en drums. Dit is in combinatie met lichte tonen aan elektronica. Deze combinatie werkt wonderlijk waar heel goed en zorgt ervoor dat je dit soort muziek redelijk delicaat kunt noemen.

Meadow Meadow hebben blijkbaar zin om hun muziek live ten gehore te brengen, want er staan inmiddels redelijk wat shows gepland in februari volgend jaar. Helaas alleen nog te zien in Londen en omgeving, maar wie weet wat You Are So Alive de komende tijd gaat doen bij het publiek. Dit album kan zomaar groot gaan worden, want alle ingrediënten daarvoor zijn aanwezig.

Ben je een liefhebber van folk muziek, dan is het aardig om You Are So Alive een kans te geven. Het album is een geweldige luistertrip en heeft genoeg te bieden. De melodieën zijn aanwezig, de dromerige zang is aanwezig en een mooie diversiteit aan instrumenten is aanwezig. Meadow Meadow bewijst met dit album in ieder geval dat ze de eigenschap hebben om kwaliteit folk muziek te produceren. Luister naar dit album en je droomt mee naar mooie tijden zonder zorgen.