Megan Moroney – Lucky

Megan Moroney - Lucky album cover

Het idee van Georgia’s Megan Moroney was om een accountant te worden. Maar het leven kan raar lopen. Onverwachts kreeg ze een aantal jaren geleden succes met het nummer Tennessee Orange. Het opende allerlei deuren, met name in Nashville. Door het succes had ze de smaak te pakken en begon serieus na te denken over een carrière in de Amerikaanse muziekindustrie.

En erover nadenken heeft Megan Moroney omgezet in de praktijk. Ze heeft er werk van gemaakt en met haar debuutalbum Lucky staat ze aan het begin van haar muziekcarrière. Een memorabel album, een prachtig album en een album om van te genieten zo goed. De keuze om voor de muziek te gaan werpt zijn vruchten af.

Het succes van single Tennessee Orange opende dus deuren voor Megan Moroney. Zo trok ze de aandacht van Kristian Bush van bekende mainstream country band Sugarland. Kristian Bush heeft Moroney goed begeleid in de studio en het vooral country gehouden. Lucky is qua productie alles behalve dichtgemetseld en bevat een mooi palet aan diverse country instrumentatie.

Duidelijk wordt dat Megan Moroney, inmiddels 25, een gevoelige meid is. Op Lucky mijmert ze met name over de liefde. Zoete liefde, verloren liefde, verraderlijke liefde, toekomstige liefde, you name it. Maar ze weet het op zo’n manier te verhalen dat het allemaal heel eerlijk overkomt en het goed past bij de melodieën.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik Lucky een van de betere country platen van dit jaar vind. Ondanks dat Nashville toch veel middelmaat uitbrengt, weten ze ook veel goeds te doen. Megan Moroney heeft iets echts en authentieks. Het klinkt fris, energiek en vol kracht. Dit soort hedendaagse country platen hoor je niet vaak en is simpelweg onderscheidend.

Megan Moroney is binnen een korte tijd van een nobody naar een somebody gegaan. Ze heeft inmiddels opgetreden bij de Grand Ole Opry en opent shows voor grote country artiesten zoals Brooks & Dunn. Daarnaast komen ook veel mensen naar haar eigen shows. Met haar talent, en natuurlijk een beetje geluk, heeft deze dame succes bereikt.

En ja, dat belooft wat voor de toekomst. Ik heb de laatste tijd met ongelofelijk veel plezier naar Lucky geluisterd. Megan Moroney heeft alles om het nog groter te maken in Amerika. Dit album is de perfecte country pop plaat van 2023. Naar mijn mening is Lucky één van de betere mainstream country platen van het jaar. Dit is zoals country muziek hoort te klinken in deze tijd en ik kan dan ook niet anders dan tevreden zijn met Nashville en wat ze hier van hebben gemaakt.