Meris Gantt – Forced Revival

Meris Gantt - Forced Revival album cover

Singer-songwriter Meris Gantt woont sinds 2005 in de bergen van de Amerikaanse staat North Carolina. Ze volgde haar passie liedjes schrijven en begon in 2011 de band Mountain Radio. Uiteindelijk resulteerde dat in een nieuwe band, Handlebar Betty en zonder platenlabel werd in 2020 debuut EP Garage Apartment uitgebracht. Dit jaar begint Meris Gantt aan een nieuw hoofdstuk, want ze brengt als solo artiest haar nieuwe EP Forced Revival uit. De teksten focussen zich op onderwerpen zoals hoop, liefde, inspiratie en ontdekking. Je hoort aan alles dat de teksten universeel zijn waar iedereen zich aan kan relateren. Tekstueel gezien is deze EP zeer krachtig en laat je achter met een positief gevoel. Niet alleen laat Forced Revival geweldige teksten horen, ook de muziek is van nette kwaliteit. Het is een keurige singer-songwriter plaat waar met name akoestische gitaren de leiding nemen. Maar ook wordt de muziek uit de kunst ingekleurd met instrumenten zoals strijkers en banjo’s. Typisch een zachte luisterplaat voor als je de rust zoekt. Meris Gantt weet hoe je een kwalitatief goed liedje hoort te schrijven en bewijst met deze EP haar talent, professionaliteit en begaafdheid. Ze is nog wel een beetje zoekende naar haar plek binnen de North Carolina muziekscene, want ze is inmiddels ook samen gaan werken met muzikant Devin Lacey. De muziekstijl van het duo varieert van genres zoals bluegrass, folk, soul, blues en rock & roll. Mijn interesse is met Forced Revival gewekt en ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor deze talentvolle singer-songwriter uit North Carolina.