Michelle Rivers – Chasing Somewhere

Michelle Rivers - Chasing Somewhere album cover

Sommige platen maken je blij, sommige platen verbazen je en sommige platen vervelen nooit. Nu is Chasing Somewhere van Michelle Rivers nog geen eens zolang uit, maar wat is dit toch genieten. Dit is echt zo’n plaat voor de zomerse dagen en welke je telkens weer keer op keer opnieuw wilt. Als een plaat dat voor elkaar krijgt dan weet je dat het goed zit.

Michelle Rivers is een singer / songwriter Americana artiest en groeide op net buiten Nashville in een plaatsje genaamd Leipers Fork. Het was net genoeg om wat van de Nashville cultuur op te snuiven en net genoeg om de ervaring van out-doors en de simpliciteit van een klein stadje mee te nemen. Rivers groeide al vroeg op met muziek, omdat haar vader een studio had waar hij van heinde en ver muzikanten muziek liet opnemen.

Op dit moment verblijft Michelle Rivers in de bergen van Montana en hier is waar ze de volle inspiratie van haar muziek vandaan haalt. Dat resulteerde in 2016 met haar debuut album Breathing on Embers en nu zes jaar later is het vervolg er genaamd Chasing Somewhere. Het is een plaat geworden waarvan ik na één keer luisteren gelijk al wist dat we hier te maken hebben met een fantastisch stukje Americana.

Chasing Somewhere is een geweldige Americana plaat waar alle liedjes ontzetten goed in elkaar zitten. De productie is werkelijk waar fenomenaal en er is van alles te horen. Banjo’s, fiddles, pedal steels, drums en gitaren noem het maar op. Deze plaat heeft het allemaal en zorgt ervoor dat Michelle Rivers duidelijk niet zomaar een normale Americana artiest is. Rivers is een van de betere Americana artiesten van dit moment.

Naast dat de muziek fantastisch kleuring heeft is het ook de stemmenpracht van Michelle Rivers die duidelijk doet opvallen. Het is een zacht helende stem waar je meteen een goed gevoel bij krijgt. Vergelijk het met een Maya DeVitry, Alma Russ of Stacy Antonel. Misschien niet de grootste namen binnen het genre, maar het heeft zo zijn raakvlakken.

Chasing Somewhere is een unieke plaat en weet zich te onderscheiden van de rest. Dat is tegenwoordig ontzettend moeilijk om voor elkaar te krijgen, maar Michelle Rivers doet het. En ze overtuigd makkelijk in iets minder dan een uur. Wat lang zal je denken? Ach, als het met de kwaliteit goed zit dan maakt het niet uit hoelang een album duurt. Dit album is een grand cru waar je geen nee tegen kunt zeggen. Soms is het een groot plezier om te schrijven over albums en dit is er daar één van.