Mike Frazier – Another Night, Another Sunrise

Mike Frazier - Another Night, Another Sunrise album cover

Vorig jaar verscheen het nieuwe album Another Night, Another Sunrise van Seattle’s Mike Frazier. Dat album heb ik toentertijd niet voorbij zien komen, maar door de aanbevelingen van Spotify dit jaar kreeg ik interesse om er naar te luisteren. Het staat nu al een weekje op en vervelen gaat het geen moment. Vandaar dat ik graag het een en ander wil bespreken.

Mike Frazier woont momenteel in Seattle, maar is geboren in de Virginia’s Shenandoah Valley. Nu ben ik niet heel bekend met specifieke geografie in de Verenigde Staten, maar wat ik wel weet is dat de staat Virginia best aardige muzikanten weet voort te brengen. En daar is deze slimme singer-songwriter het bewijs van en zijn muziek het luisteren meer dan waard.

De afgelopen jaren waren zeer vruchtbaar voor Mike Frazier. Hij begon zijn muzikale carrière in 2017 met debuutalbum Elegy en er volgde in korte tijd vier albums. Dat deze man ontzettend productief is, dat moge duidelijk zijn. Doet dat wat met de kwaliteit van zijn nieuwste album Another Night, Another Sunrise? Nee hoor, dit album is wederom een knap staaltje Americana.

Als ik luister naar Mike Frazier en dit album dan kan ik niets anders dan vergelijkingen maken met andere artiesten. Niet omdat het zo nadrukkelijk aanwezig is om te vergelijken, maar dit soort Americana muziek heb ik eerder gehoord. Ik denk dan al snel aan een artiest zoals de melancholische Ian Noe. Maar ook hoor ik fijne country rock van een band zoals The Pink Stones.

Mike Frazier is lekker bezig de afgelopen jaren en zijn albums bereiken digitaal een aardig aantal publiek. Het is niet uitzonderlijk groot, maar Another Night, Another Sunrise weet de luisteraar op een leuke manier te bereiken. Dit soort artiesten moeten het hebben van optredens en waarschijnlijk zal hij ook ander werk doen om brood op de plank te krijgen.

Maar goed, als je zin hebt in een authentieke Americana plaat dan heeft Another Night, Another Sunrise genoeg te bieden. Creatieve teksten uit de Shenandoah Valley en een sterk Americana geluid maken dit album onderscheidend en zetten Mike Frazier op de kaart binnen de scène. Het kostte mij niet heel veel moeite om dit album op waarde te schatten en doet simpelweg wat het moet doen. En dat is dat het zorgt voor een voldaan gevoel en je het album opnieuw wilt luisteren.