Mike Thomas – Diamonds

Mike Thomas - Diamonds album cover

Op media lees en hoor je vaak alleen maar de succesverhalen van muzikanten. Hoe de weg is gegaan naar miljoenen volgers. Maar dat is een fractie ten opzichte van muzikanten met geen succes. Mike Thomas zocht begin deze eeuw in Nashville met alle enthousiasme naar een mooie carrière als muzikant. Helaas werd hij teleurgesteld door Nashville en kreeg geen voet aan de grond.

Hij besloot zijn ambities om een groot Nashville country artiest te worden te laten voor wat het is. Het werd een saai normaal leven met een fulltime baan, een huis en een gezin. Maar in 2017 ontdekte een muziekbedrijf zijn oude muziek en vroeg Mike Thomas om weer nieuwe platen te produceren. En zo geschiedde het en dit keer heeft het avontuur meer succes.

De jonge Mike Thomas was naïef. Hij dacht dat hij het met zijn traditionele country vanuit het hart wel zou redden in Nashville. Maar Nashville dacht van niet en de muziek bereikte weinig mensen. Dat is vandaag de dag heel anders. De muziek van de volwassen Mike Thomas is naast authentiek ook toegankelijk gemaakt voor een groter publiek en weet veel liefhebbers van het genre te bereiken.

Diamonds is zijn tweede album van zijn tweede leven in Nashville. De muziek van Mike Thomas kan vergeleken worden met muziek van grote artiesten zoals John Prine, Merle Haggard en Delbert McClinton. Maar eigenlijk wordt hij door allerlei soorten artiesten geïnspireerd. Als ik naar zijn nieuwe plaat luister, kom ik nog het meest uit bij een jonge George Strait.

Mike Thomas weet met zijn nieuwe plaat een heel authentiek gevoel over te brengen. Hij heeft een prachtig rauw stemgeluid en de liedjes zijn stuk voor stuk van sterke kwaliteit. Authentiek, eerlijk en met veel passie en liefde geproduceerd. Diamonds is dan ook daadwerkelijk een pareltje en misstaat zeker niet in het rijtje van betere country platen van dit jaar.

Dit album is zowel gemaakt voor de verfijnde country luisteraar als de mainstream country luisteraar. Diamonds heeft het allemaal en het album laat horen over welke talenten en kwaliteiten Mike Thomas beschikt. Gelukkig dat hij een aantal jaren geleden heeft besloten om zijn muzikale carrière opnieuw op te starten, want het brengt ongelofelijk sterke country muziek voort. Hopelijk weet hij het momentum te behouden, zoveel mogelijk optreden en de komende jaren nog meer nieuwe muziek te produceren. Met dit album is helemaal niets mis en kun je trots mee thuiskomen.