Natalie Price – Natalie Price

Natalie Price - Natalie Price album cover

Americana artiest Natalie Price bracht in 2019 een uitstekende eerste EP uit genaamd Through the Fog. Ik was er best enthousiast over, maar verloor haar na een tijdje uit het oog. Tot deze maand, want ze heeft in de tussentijd niet stilgezeten en gewerkt aan een volwaardige debuutplaat. Met deze titelloze debuutplaat probeert ze de harten van de Americana luisteraar te winnen.

Natalie Price is geboren in Fort Worth, Texas en had als jongeling al interesse in muziek. Ze groeide op in een christelijke familie waar met name gospel liedjes te horen waren. Toen ze volwassen werd verhuisde ze naar Austin, Texas om carrière te maken als artiest. Haar familie stond in eerste instantie niet achter dit avontuur. Maar ze was vastberaden om muzikant te worden en er alles voor te doen. Inmiddels maakt ze er serieus werk van en is haar familie overtuigd van haar vastberadenheid.

In Austin kwam Natalie Price terecht in een schrijfclubje met een diversiteit aan verschillende artiesten. Ze wist de afgelopen jaren haar weg te vinden door het muzikale landschap en werkte naast verschillende andere baantjes aan haar muziek. Het resultaat van jaren werken aan haar liedjes is deze debuutplaat geworden. Ze werkte in de studio met een aantal hele grote namen binnen de Americana scene.

Het contact maken met de Austin muziekscene is effectief geweest, want voor dit album kwam de zeer gewaardeerde singer-songwriter Mary Bragg als producer aan boord. En niet alleen Mary Bragg doet mee als grote naam. Er doen op de plaat ook andere bekende namen mee zoals David Ramirez en Jaimee Harris. Best opmerkelijk te noemen, want Natalie Price is ook weer niet zo bekend.

Dit betekent dat het talent van Natalie Price wordt opgemerkt in de kringen van de Americana scene. Als ik luister naar dit album, dan kan ik alleen maar bevestigen dat ze haar talenten en kwaliteiten als artiest optimaal weet te gebruiken. Ik hoorde de potentie al bij Through the Fog, maar had niet verwacht dat ze met zo’n goede debuutplaat zou komen. Het is Americana, maar weet ook te lenen van jaren tachtig pop muziek.

Binnen een aantal jaren tijd heeft Natalie Price naam weten te maken. Je ziet dat dit debuutalbum waardering krijgt en dat vind ik volkomen terecht. Het zal voor haar zoeken zijn geweest om een plekje te vinden binnen de Austin scene, maar op dit moment bevindt ze zich op het juiste pad. Het zegt wat over de potentie dat ze grote namen binnen de Americana scene heeft weten te vinden. Naar mijn mening een van de betere singer-songwriter platen van het jaar.

Favoriete albums dit jaar