Old Crow Medicine Show – Jubilee

Old Crow Medicine Show - Jubilee album cover

Het is nog niet zo lang geleden dat Old Crow Medicine Show het album Paint This Town uitbracht. Dat was vorig jaar. In mijn interview met de alle dagen druk man Ketch Secor, elders te lezen op deze website, gaf hij aan dat er snel een nieuw album zou verschijnen. Dat zijn mooie verhalen en moet je meestal met een korreltje zout nemen. Maar voilĂ , ze zijn dit jaar terug met een nieuw album genaamd Jubilee.

Tot een aantal jaren geleden kwam Old Crow Medicine Show mij niet heel bekend voor. Ik wist dat ze al een tijdje country muziek maakten en dat ze redelijk groot zijn. Mijn interesse in de band werd pas echt aangewakkerd door het uitstekende Paint This Town van vorig jaar. Daar was, en ben ik, behoorlijk enthousiast over en ik keek dan ook erg uit naar een vervolg.

Voor Jubilee is er dit keer wederom gekozen voor producer Matt Ross-Spang. Hij deed het productiewerk ook al op Paint This Town. En wederom hebben ze er weer iets fantastisch van weten te maken. Dit album klinkt aangenaam, energiek en bevlogen. Juist, precies zoals je van Old Crow Medicine mag verwachten.

Old Crow Medicine Show is altijd al een band geweest van de samenwerking. Dat is op Jubilee niet anders. Zo wordt er zoals gezegd gewerkt met bekende producer Matt Ross-Spang. Maar ook mag opkomende country ster Sierra Ferrell een aantal liedjes mee doen en wordt Jubilee heel mooi afgesloten met de ervaren blues artiest Mavis Staples.

Het is een en al samenwerking op Jubilee en dat siert Old Crow Medicine Show. Ketch Secor en de zijne leveren geen half werk af en kunt dit zien als een volwaardige nieuwe plaat. Dat betekent dat dit album geen restmateriaal is, maar alleen maar originele liedjes. Knap om na Paint This Town van een jaar geleden met gelijkwaardige kwaliteit te komen.

Ik kan Old Crow Medicine Show inmiddels tot mijn favoriete bands van dit moment bestempelen. Inmiddels ben ik ook bekend met de rest van het oeuvre en ieder album heeft zo zijn charme. Welke de favoriet is vind ik moeilijk om te bepalen, maar Jubilee behoort zeker tot de top. Houd je van country muziek met pit dan moet je deze band een kans geven. Het zal de komende jaren intensief toeren worden met genoeg sterk nieuw materiaal.