Parker McCollum – Never Enough

Parker McCollum - Never Enough album cover

Parker McCollum maakte in 2021 met Gold Chain Cowboy zijn Nashville entree. Zijn eerste major-debut album werd met veel lof ontvangen en een vervolg kon dan ook niet uitblijven. Was zijn debuutalbum het entree, zijn nieuwe album Never Enough laat duidelijk horen dat hij nergens naartoe gaat en Nashville in zijn armen heeft gesloten.

Deze cowboy komt uit Texas en maakte voordat hij naar Nashville verhuisde al veel indruk. Hij werd toentertijd als een grote belofte gezien binnen de country en waar ontzettend veel van werd verwacht. Deze hoge verwachtingen zullen vast veel druk met zich mee hebben gebracht, maar Parker McCollum doet er blijkbaar niet moeilijk over. Met de druk gaat hij zo te horen zonder al te veel problemen mee om.

Van Texas naar Nashville dus. Dat kan goed of slecht uitpakken. Maar gelukkig behoudt Never Enough nog iets van de Texas touch. Dat komt omdat Parker McCollum zijn verleden niet heeft vergeten, maar ook doordat Jon Randall de plaat produceerde. Randall komt uit Texas en weet tegenwoordig zowel als producer als soloartiest naam te maken in Nashville.

Toen ik de speelduur van Never Enough zag was ik een beetje terughoudend. Met meer dan vijftig minuten zou je verwachten dat er veel opvulmateriaal tussen zit. Maar niets is minder waar, Parker McCollum houdt het niveau meer dan vijftig minuten hoog en de tijd verdwijnt alsof het niets is. Genoeg onderscheidende liedjes en de juiste balans tussen uptempo en ballads.

Parker McCollum gaat met Never Enough de komende tijd de Amerikaanse country hitlijsten domineren. Daar zal geen twijfel over bestaan. Er staan een aantal sterke singles op en ook de gevoelige ballads zullen het goed gaan doen bij het country publiek. De gedachte van McCollum tijdens het produceren van dit album was niet om hits te schrijven. Tsja, dat is hem toch gelukt. Dit album is gemaakt voor het mainstream publiek.

Deze Texaan maakt de hoge belofte dus helemaal waar met Never Enough. Een tweede album is altijd moeilijk om te maken en er zal vast veel spanning en druk zijn geweest. Samen met Randall heeft Parker McCollum een sterke country plaat geproduceerd. Een beetje Nashville en een beetje Texas, een niet te stoppen combinatie. Van een grote belofte naar een gevestigde naam, deze country man is een blijvertje.