Parker Twomey – All This Life

Parker Twomey - All This Life album cover

Parker Twomey is wat ze zeggen een oude ziel op jonge leeftijd. Begin 20 en heeft al jaren achter de rug waar hij veel shows gaf, aardig wat nummers schreef en met de grote country artiesten van vandaag heeft gewerkt. Daarnaast is hij een ware romanticus en schuwt niet om zijn liefdesperikelen duidelijk en helder in een liedje te verwerken. All This Life is zijn debuutplaat.

Met zo’n rijke achtergrond is het niet raar dat Parker Twomey uit Texas komt. Daar maken naar mijn mening de country artiesten van vandaag de beste country muziek. En dan heb ik het nog geen eens over de country legendes van vroeger. Texas is dé staat, naast Nashville Tennessee, waar het allemaal gebeurt. Ondanks dat Dalles native Parker Twomey begin 20 is straalt zijn muziek volwassenheid en vakmanschap uit.

Parker Twomey begon op 10-jarige leeftijd samen met zijn vader in het spel van een band. Moet je nagaan dat je op zo’n leeftijd al dat soort ervaring kunt en mag opdoen. De jaren die daarop volgden heeft Twomey zich steeds meer ontwikkeld en is zich steeds meer gaan bezighouden met het perfectioneren van zijn eigen muziek. Dit jaar is het tijd dat de country wereld kennismaakt met zijn talenten.

All This Life is in ieder geval een hele aangename kennismaking met Parker Twomey. Je hoort dus zijn volwassenheid en vakmanschap in de liedjes. Het klinkt allemaal erg toegankelijk en er wordt binnen de veilige lijntjes gekleurd. Nergens zijn er scherpe randjes te vinden en de productie is netjes, degelijk en zeer verzorgd. Helemaal niets over te klagen.

Parker Twomey is nog erg jong, maar aan de teksten te horen op All This Life leeft hij een leven vol met liefde. Hij weet zijn liefdesperikelen heel goed over te brengen op papier en rijmt er lustig op los. Als een ware romantische poëet mijmert hij over de liefde en ook dit doet hij op een heel toegankelijke manier. Dat Twomey veel zorg en detail brengt in zijn teksten is een ding dat vaststaat en zeer prettig om naar te luisteren.

Deze jonge knaap heeft het in de vingers en weet inmiddels hoe een goed liedje in elkaar steekt. De vraag of hij hier succes mee gaat hebben blijft altijd een beetje gissen. Inmiddels weet hij wat intensief toeren is en trad recent op naast Texas country artiest Paul Cauthen. Zolang Parker Twomey muziek blijft produceren zoals zijn debuut en hij blijft toeren door heel Amerika kan hij een mooie carrière in de muziek opbouwen. En met zijn jarenlange ervaring en jonge leeftijd zijn dit allemaal ingrediënten voor succes. Als het meezit ziet Nashville een ster in hem en kan het allemaal nog groter uitpakken. All This Time is een hele eerste sterke zet.