Pokey LaFarge – Rhumba Country

Pokey LaFarge - Rhumba Country album cover

Pokey LaFarge is al een tijdje bezig als muzikant. Hij bracht zijn eerste album uit in 2008 en kan gezien worden als vaste waarde binnen de Americana scene. Z’n muziek is succesvol bij een groot publiek en ieder nieuw album is weer van kwaliteit. Rhumba Country kent een iets andere benadering dan zijn eerdere albums, maar het is wel weer een classic Pokey LaFarge album geworden.

De afgelopen jaren was Pokey LaFarge namelijk aan het werk op een lokale boerderij in Maine. Dit was voor hem een grote verandering in zijn leven en het waren lange dagen en hard werken. Tijdens het zwoegen op het land kwam de inspiratie voor nieuwe liedjes wat uiteindelijk Rhumba Country zou worden. De boerderij omgeving en het eenvoudige werk was voor hem een en al een bron van inspiratie.

Het heeft Pokey LaFarge goed gedaan om verandering aan te brengen in zijn leven. Niet heel vreemd, want als je na zoveel succesvolle albums weer nieuw materiaal moet schrijven dan kan het soms wel eens aan inspiratie ontbreken. Rhumba Country is een feel good plaat geworden waarmee je de zomer in huis haalt en waar je makkelijk wat danspasjes op kunt maken.

De muziek van Pokey LaFarge is moeilijk te definiëren. Het heeft van alles wat een beetje. Ook Rhumba Country doet leentjebuur van allerlei genres. Je hoort bekende genres zoals country en folk. Maar ook doet de muziek werelds aan met onbekendere genres zoals mambo, tropicalia en rocksteady. Deze eclectische mix aan genres siert het album en je luistert naar hele lichte positieve muziek.

Pokey LaFarge vindt zijn plezier in het simpele leven en Rhumba Country is daar een mooie reflectie van. Hij zal de komende tijd zijn werk op de boerderij combineren met shows en dat is goed om te horen. Het is niet een fase waar hij in zit, maar hij heeft echt zijn thuis gevonden. Het doet in ieder geval de muziek veel goeds en de liedjes op dit album klinken inspiratievol en kleurrijk.

Het doel van Pokey LaFarge als muzikant is om zijn luisteraar muziek te bieden voor de ziel. En dat is waar hij met Rhumba Country heel goed in is geslaagd. Dit album maakt je content en blij en zorgt voor een positieve vibes. Dit is zo’n no worries album waarbij je alleen maar naar de muziek hoeft te luisteren en de rest volgt vanzelf. Ongecompliceerd, maar daar is waar de kracht ligt. Heel prettig om af en toe dit soort ritmische muziek te luisteren.