Randall King – Honky Tonk BS

Randall King - Honky Tonk BS album cover

Hoe deze nieuwe EP van Randall King is uitgebracht door de platenmaatschappij is mij een raadsel. In eerste instantie werd het aangekondigd dat het alleen te verkrijgen was bij zijn concerten. Waarom en hoe Warner Music Nashville deze strategie precies bepaald heeft is moeilijk te begrijpen. Zeker gezien de kwaliteit van Honky Tonk BS. Je zou dan op z’n minst verwachten dat het plaatje b-sides zijn van eerdere studio sessies of dat het live nummers zijn. Maar deze EP bevat een vijftal uitstekende gloednieuwe nummers. Er wordt met deze EP wel maar weer eens aan getoond dat Nashville country muziek in goede handen is met een artiest zoals Randall King. Dit soort country mag van mij de nieuwe standaard worden in de mainstream en hopelijk volgen velen andere jonge muzikanten zijn voorbeeld. De album cover van Honky Tonky BS vind ik overigens ook een vreemde keuze. Je zult verwachten dat het meer uptempo country nummers zijn, maar dat is niet het geval. Het ligt gewoon in de lijn van het vorig jaar uitgebrachte album Shot Glass. Fijne traditionele mainstream country dus. Deze EP lijkt weinig aandacht te krijgen en is later snel even digitaal uitgebracht. Jammer, want Honky Tonk BS is het luisteren meer dan waard. Dus Warner Music Nashville, laat dit soort releases gewoon gelijktijdig zowel digitaal als fysiek uitbrengen zonder rare fratsen. Helemaal niet nodig om je door vreemde bochten te wringen en dit soort kwaliteit country te laten ondersneeuwen. Honky Tonk BS is gewoon prima country en ik vind dat het door iedere country liefhebber in de wereld gehoord mag worden.

Uitgebracht door Warner Music Nashville