Robert Weston – Won’t Settle Down

Robert Weston - Won't Settle Down album cover

Het New Country genre wordt in Nederland steeds populairder. Je hebt tegenwoordig het C2C Country evenement waar redelijk wat publiek op afkomt. Er treden grote Amerikaanse country artiesten op zoals Luke Combs, Brad Paisley en Carrie Underwood. Dit soort country artiesten hoeven weinig moeite te doen om hier een groot publiek aan te spreken. Voor New Country artiesten uit Nederland is het een stuk lastiger.

Nederlandse New Country artiesten zijn er, maar het zijn er niet veel. Robert Weston is zo’n Nederlandse New Country artiest en staat klaar om het Nederlandse publiek met zijn nieuwe album Won’t Settle Down te veroveren. Hij is al een tijdje bezig om als soloartiest naam te maken in ons land en dit nieuwe album is een grote volgende stap in zijn muzikale carrière.

Want voor Won’t Settle Down reisde Robert Weston af naar de plek waar het allemaal begon voor country muziek: Nashville, Tennessee. Door middel van een crowdfunding campagne bij Voordekunst haalde hij genoeg geld op om zijn droom waar te maken en een country plaat op te nemen in de muziekstad van de wereld. Het album was een tijdje in de maak, maar na meer dan een jaar productie eindelijk te horen.

Won’t Settle Down is dan ook niet zomaar een van de vele, maar een hele bijzondere. Robert Weston kwam in contact met bekende producer Kenny Royster. Hij is bekend van producties van de eerste platen van country fenomeen Luke Combs. Als je met zo’n ervaren producer mag werken, dan kun je eigenlijk alleen maar verwachten dat er magie in de studio ontstaat.

Magie is er ontstaan als je luistert naar Won’t Settle Down. Het album krijgt het labeltje New Country en dat is volkomen terecht. De muziek is een hele goede weerspiegeling van wat het genre tegenwoordig zo goed maakt. Het bevat invloeden uit het verleden, met gebruik van traditionele instrumenten zoals pedal steels en fiddles. Maar het album bevat ook een heel eigentijds geluid, waarvan sommige liedjes zich makkelijk in de Amerikaanse Country Charts kunnen nestelen.

New Country wint aan populariteit in Nederland, maar er is nog veel werk aan de winkel om de grote zalen vol te krijgen. Robert Weston draagt met Won’t Settle Down in ieder geval bij aan de kwaliteit van het genre en hoe het moet klinken. Deze liedjes kunnen makkelijk de concurrentie aan met de Amerikaanse country artiesten en hopelijk weet deze country troubadour de komende jaren met zijn muziek een groot publiek te bereiken.