Roo Panes – Nightjar and the Nightingale

Roo Panes - Nightjar and the Nightingale album cover

I Just Love You tikt inmiddels op Spotify meer dan zes miljoen aan! Dat verbaast mij, omdat het naar mijn mening helemaal niet zo’n speciaal nummer is. Roo Panes heeft veel betere nummers op zijn naam staan. Maar aan de andere kant verbaast mij het ook weer niet als een beetje bekend bent met Roo Panes zijn doelgroep. Vooral meisjes, vrouwen die wegzwijmelen op de muziek. Wat dat betreft heeft deze folk artiest uit Engeland het heel goed voor elkaar. Met zijn zachtaardige stem weet hij zijn publiek warm te maken. Ook deze nieuwe EP Nightjar and the Nightingale laat de kwaliteit van Roo Panes horen. Heerlijk theatrale folk muziek en behoorlijk lekker in het gehoor liggend. I Just Love You is leuk, maar ik veer al veel eerder op bij opener en titelnummer Nightjar and the Nightingale. Het heerlijke banjo getokkel is wat mij het eerste aanspreekt en vervolgens komen er ook nog vioolaccenten bij om het nummer helemaal compleet te maken. En sowieso is dit nummer vanuit de basis al heel sterk. En de rest van deze korte lange EP is ook heel aantrekkelijk. Roo Panes heeft zich in het verleden met zijn muziek bewezen dat het geen eendagsvlieg is en bewijst dat hier opnieuw. Het enige waar het nu op wachten is, is een volledige plaat. Quiet Man kom toch alweer uit 2018. Desalniettemin is Nightjar and the Nightingale een fijn zoethoudertje. Ik ben benieuwd hoe hij zijn nieuwe album gaat vormgeven en of hij nog wat gaat veranderen aan zijn geluid. Is niet altijd noodzakelijk, maar ben benieuwd of hij het aandurft nieuwe wegen in te slaan.

Uitgebracht door Leafy Outlook