Sarah Jarosz – Polaroid Lovers

Sarah Jarosz - Polaroid Lovers album cover

Sarah Jarosz is pas 32, maar heeft al een indrukwekkende muzikale carrière achter de rug. Ze bezit momenteel vier Grammy’s en is al bij haar zevende plaat. Ook werkt deze veelzijdige singer-songwriter en multi-instrumentalist met veel andere muzikale vrienden. Herinneren we ons recent het uitstekende Quiet Flame van Caitlin Canty nog? Miss Jarosz present op de mandoline. En dit jaar kunnen we genieten van haar nieuwe album Polaroid Lovers.

Het is knap wat Sarah Jarosz al allemaal heeft bereikt op zo’n jonge leeftijd. In 2017 won ze voor het eerst een aantal Grammy’s voor haar album Undercurrent. En in 2021 won ze een Grammy voor haar album World on the Ground. Haar talenten worden erkend door heel de Americana scene en met Polaroid Lovers laat ze wederom horen waarom dat zo is.

Echter verschuift Polaroid Lovers naar een iets ander geluid wat we gewend zijn van Sarah Jarosz. Dit keer besloot ze de stoute schoenen aan te trekken en aan het werk te gaan met bekende producer Daniel Tashian. Het was een grote kans die ze niet kon laten liggen. Ook werd er samengewerkt met ervaren muzikanten in Nashville om net dat beetje extra kwaliteit te geven.

Heel eerlijk kan ik concluderen dat Sarah Jarosz het weer is gelukt om een prachtige plaat af te leveren. Polaroid Lovers schuift wat meer op naar het pop genre, maar tegelijkertijd weet ze ook trouw te blijven aan haar geliefde Americana genre. Het klinkt allemaal wat meer toegankelijker dan vorige platen en dat is te danken aan nieuwe producers en muzikanten.

Sarah Jarosz staat niet verlegen om aandacht, maar ik denk dat ze met Polaroid Lovers een nog breder publiek wil aanspreken. Ze heeft inmiddels belangrijke personen in de muziekindustrie achter zich en ik zal er ook niet heel raar van staan te kijken dat dit nieuwe album weer in de prijzen gaat vallen. Als dat zo is dan vind ik dat volkomen verdiend, want dit album is een pareltje en waardig om te winnen.

Polaroid Lovers is jaarlijstjes materiaal, daar is niet om heel moeilijk over te doen. Sarah Jarosz bevindt zich met dit album min of meer uit haar comfort-zone, maar deze nieuwe stijl staat haar goed. Alle songs hebben iets aantrekkelijks waarbij het allemaal heel boeiend blijft zonder dat het gaat vervelen. Laat deze veelzijdige singer-songwriter maar prijzen blijven winnen, want met dit soort fantastische platen is dat gewoon verdiend.