Sarah Shook & the Disarmers – Revelations

Sarah Shook & the Disarmers - Revelations album cover

Dat Sarah Shook & the Disarmers productief zijn geweest de afgelopen jaren dat is iets om niet heel moeilijk over te doen. Twee jaar geleden verscheen het sterke Nightroamer van de band en hetzelfde jaar nog deed bandleider River Shook een soloproject met het uitstekende album Cruel Liars. Dit jaar is deze country punk formatie alweer terug met nieuw werk in de vorm van Revelations.

Drie albums in drie jaar tijd, het zijn hele productieve tijden. Je zou verwachten dat met Revelations de inspiratie een beetje opraakt, maar niets van dat alles. Sarah Shook & the Disarmers leveren fantastisch werk af en je hoort op deze plaat een band in grootse vorm. Ze weten het gewoon weer voor elkaar te krijgen en uitzonderlijke melodieuze songs te produceren.

Zoals River Shook aangeeft doen ze het niet voor het geld, maar is de liefde voor de muziek het belangrijkst. Dat vind ik altijd hele mooie gebaren en je merkt aan alles dat Sarah Shook & the Disarmers passie en liefde hebben voor wat ze doen. Ze volgen echt hun eigen weg en laten zich niet beïnvloeden door buitenaf. De liefde voor muziek is wat essentieel is voor deze band.

Revelations laat dan ook niet heel veel vernieuwing horen. Het is in principe hetzelfde recept zoals bij Nightroamer. Als je bekend bent met Sarah Shook & the Disarmers dan weet je wat je kunt verwachten. Ben je er niet bekend mee, en heb je interesse in country met rock en punk invloeden, dan staat je een geweldige plaat te wachten. Luister ook gelijk vorige albums van hetzelfde kaliber.

Als je dit zo verhaal leest, en je bent niet bekend met de band, dan zul je je misschien afvragen wie precies Sarah Shook in de band is. Het opmerkelijke is dat Sarah Shook recent haar naam veranderde in River Shook. Een vreemde naamswijziging, maar ze zal vast haar eigenwijze redenen hebben om door het leven te gaan met een nieuwe naam. Het heeft gelukkig helemaal geen effect op het geluid van de band.

Sarah Shook & the Disarmers, geweldige muzikanten met het hart op de juiste plaats. Dit soort bands doen het allemaal niet om groot te worden. Ze produceren muziek omdat ze daar blij van worden en omdat ze daar voldoening van krijgen. Revelations is wederom krachtig werk waarbij je kunt genieten van een tiental memorabele melodieuze songs. De band is inmiddels ervaren genoeg om kwaliteit te produceren en kwaliteit is wat je op dit album krijgt. Een verslavende plaat.