Scott Sean White – Even Better On The Bad Days

Scott Sean White - Even Better On The Bad Days album cover

Singer-songwriter Scott Sean White produceert met Even Better On The Bad Days pas zijn tweede soloalbum. Maar zijn verleden in de muziekindustrie gaat veel verder terug dan dat. In 2005 reisde hij tussen Texas en Nashville om liedjes te schrijven. Twee jaar later tekende hij een platendeal. De recente jaren schrijft hij intens in Nashville met diverse anderen en werkt aan zijn solocarrière.

De droom van Scott Sean White om beroemd te worden heeft hij laten varen. Hij is realistisch en zijn country liedjes zijn niet geschikt voor commercie. Zijn doel als singer-songwriter is om liedjes te schrijven vanuit het hart en liedjes te produceren met body. Luister je naar zijn tweede album Even Better On The Bad Days dan zul je opmerken dat hij daar heel goed in is geslaagd.

Want Even Better On The Bad Days heeft heel veel te bieden voor country luisteraar met een interesse voor authenticiteit. De productie op dit album klinkt vol van kleur en er wordt gebruik gemaakt van een voltallige band. Je merkt aan alles dat Scott Sean White inmiddels ervaren genoeg is om met zijn ervaren band kwaliteit liedjes te produceren met inspirerende teksten.

De productie van Even Better On The Bad Days komt op naam van Dave Brainard. Het is een goede vriend van Scott Sean White en kent hem uit zijn jongere jaren. Deze producer weet wat te doen in de studio, want hij werkte eerder samen met Brandy Clark. Ook was hij betrokken bij albums van onder andere Jamey Johnson, Sunny Sweeney, Jon Wolf en Drew Kennedy.

De kwaliteit op dit album is aanwezig en het kan best mogelijk zijn dat Scott Sean White hiermee een breder publiek gaat aanspreken. Zijn debuutalbum Call It Even deed het al aardig goed in de alternatieve country charts en ook Even Better On The Bad Days krijgt inmiddels de verdiende publiciteit. Dit soort country is puur, authentiek en gemaakt met een liefde voor het vak.

Scott Sean White slaagt met Even Better On The Bad Days. Hij heeft zijn droom laten varen om beroemd te worden en dat is misschien een positief iets. Het levert in ieder geval een indrukwekkend album op en een om niet snel te vergeten. In alles straalt deze singer-songwriter ervarenheid uit. Hij is al jarenlang een van de beste liedjesschrijvers in Nashville. Met dit nieuwe album toont hij aan dat hij ook met gemak als volwaardige alternatieve country artiest bij de beste hoort.