Sean Taylor – Short Stories

Sean Taylor - Short Stories album cover

Sean Taylor is een muzikant uit Londen en maakt al zo’n twee decennia muziek. Dat doet hij met behoorlijk veel succes en hij krijgt genoeg erkenning en waardering voor zijn werk. Deze reislustige troubadour kreeg bijvoorbeeld dit jaar een nominatie voor de UK Blues Award. Eerder dit jaar verscheen een gloednieuw album genaamd Short Stories.

Deze Engelse muzikant is een drukke man. Hij toert gedurende het hele jaar en op toer schrijft hij veel nieuwe liedjes. Sean Taylor hoeft zich dan ook geen zorgen te maken dat er niets uit de pen komt. Inspiratie voor zijn teksten haalt hij uit zijn leven onderweg. En daar is helemaal niets om op af te dingen als je luistert naar deze nieuwe plaat.

Want het wordt wel duidelijk dat Sean Taylor genoeg te vertellen heeft op Short Stories. Zo mijmert hij over de huidige staat van de wereld en uit zijn zorgen erover. Zijn idee over waar we met de wereld naartoe gaan boezemt hem angst in. Maar natuurlijk hoor je ook genoeg over de zoete liefde, deze man is naast muzikant een echte romanticus.

De muziek op Short Stories biedt ook genoeg interessants. Sean Taylor heeft inmiddels de ervaring om een professioneel geluid te produceren. Dat doet hij niet alleen, want hij beschikt inmiddels over een zeer ervaren band. Ik vind met name de pianoklanken een lust voor het oor. Maar je hoort ook een verscheidenheid aan andere instrumenten zoals gitaren, pedal steels en trompetten.

Aan de overkant maakt Sean Taylor dus aardige naam binnen de Americana scene. Hij is de afgelopen jaren ontzettend actief geweest met nieuwe muziekproductie. Neem een kijkje op de streamplatforms en je kunt genieten van een aantal nieuwe albums en live albums. Het lange stilzitten tijdens de pandemie heeft voor sommige artiesten ook zo zijn goede kanten.

Short Stories is mijn eerste kennismaking met Sean Taylor. Het is een prettige eerste kennismaking en ik hoor aan dit album dat hij zijn vak serieus neemt en zijn muziek met veel passie en liefde vormgeeft. Door zijn avontuurlijke levensstijl als troubadour heeft hij veel te vertellen en dat hoor je als je naar de teksten luistert. Uitstekende Americana blues waar je mee kunt relaxen en tot rust kunt komen.