Sierra Ferrell – Trail Of Flowers

Sierra Ferrell - Trail Of Flowers album cover

Sierra Ferrell is binnen een aantal jaren uitgegroeid tot een van de sterkhouders van het country genre. Tijdens haar debuut Long Time Coming was het nog afwachten wat het zou gaan doen, maar je kunt wel stellen dat ze tegenwoordig haar belofte helemaal heeft ingelost. Het langverwachte tweede album Trail Of Flowers gaat haar nog veel meer goeds doen en zal haar positie binnen het genre verstevigen.

Je merkt aan alles dat Sierra Ferrell vastberaden is om het als country artiest groot te maken. Uiteraard heeft ze een natuurlijk talent om kwaliteit liedjes te produceren waar ze een groot publiek mee warm maakt. Maar ook is ze heel actief bezig met het samenwerken met andere bekende artiesten. Zo heeft ze fijne contacten met bijvoorbeeld Old Crow Medicine Show, Margo Price en Zach Bryan.

Long Time Coming is een geweldig debuut en het liet toen al horen dat Sierra Ferrell genoeg kwaliteit in huis heeft om een hele grote te worden binnen de country scene. Dat album kreeg veel positieve kritieken en het zal zeker zo zijn dat haar platenlabel Rounder Records er ook erg tevreden mee was. Trail Of Flowers volgt qua geluid een iets ander pad dan het eerste album.

Was Long Time Coming nog doordrenkt van hele vroege country invloeden. Trail Of Flowers doet het qua geluid net even iets anders. Ik merk dat de muziek op dit nieuwe album wat meer toegankelijker is. Het bevat weinig jaren twintig en dertig country tinten waarmee het debuut zo mooi werd ingekleurd. Geen probleem hoor, want desondanks is ook dit tweede album van kwaliteit en biedt veel waardevols.

Het meer toegankelijke geluid zal vast te maken hebben met commerciële aspecten. De songs op Trail Of Flowers zullen een nog groter publiek aanspreken en dat zal de bedoeling zijn van Sierra Ferrell en haar platenlabel. Ook het feit dat er producers van naam zijn betrokken bij dit project zegt eigenlijk al genoeg. Er wordt alles gedaan om dit album aan zoveel mogelijk liefhebbers van het genre te laten horen.

En dat zal gaan lukken, want Trail Of Flowers bevat alle ingrediënten om nog meer successen te behalen. Sierra Ferrell laat met dit album horen dat ze heel serieus bezig is met het bouwen aan haar muzikale carrière en dat ze in staat is om kwaliteit country songs te produceren. Natuurlijk heeft ze hier en daar hulp gekregen om tot dit resultaat te komen, maar dat we hier te maken hebben met een groot talent dat moge duidelijk zijn. Het hele plaatje klopt en is een bevestiging dat Nashville een geweldige country artiest rijker is.