Steep Canyon Rangers – Morning Shift

Steep Canyon Rangers - Morning Shift album cover

Steep Canyon Rangers hoeven zichzelf zo nodig niet meer te bewijzen. Ze hebben enorm veel succes met hun platen en weten ieder nieuw album weer het maximale te brengen. Het zegt genoeg dat nieuwe plaat Morning Shift alweer hun veertiende is. Jarenlang weet deze band kwaliteit te brengen en krijgt in de Americana scene veel lof en positieve kritieken.

Deze energieke band komt uit de Amerikaanse staat North Carolina. In hun jongere jaren maakten ze naam in de bluegrass scene. Maar Steep Canyon Rangers zijn van de ontwikkeling en de laatste paar albums produceren schuift het meer op naar een neutraal geluid. Bluegrass is op het nieuwe album Morning Shift nog steeds te horen, maar de nadruk ligt op Americana.

Morning Shift laat een band in grootse vorm horen. Ik vind het ongelofelijk knap dat je als band plaat na plaat steeds weer hoogwaardige kwaliteit weet te leveren. Steep Canyon Rangers klinken op dit album bevlogen, alsof ze net aan het begin van hun muzikale carrière staan. Ik kan heel eerlijk gezegd geen minder nummer vinden en alles klinkt zoals Americana muziek hoort te zijn.

Morning Shift is echt een samenwerkingsalbum. Steep Canyon Rangers staan bekend om iedereen mee te laten doen. De bekende comedian Steve Martin, ook een banjo speler, deed eerder al een aantal albums mee. Ook dit nieuwe album worden de vocals afgewisseld en krijgt iedere bandlid de kans om op zijn manier te schijnen. Het levert een dynamisch en variërend geluid.

Ik vind een mooi woord om Steep Canyon Rangers mee te associëren authenticiteit. De muziek klinkt oprecht en vanuit het hart. De band gebruikt een groot scala aan traditionele instrumenten en ze schuwen niet om het tempo erin te houden. Lekker ritme en muziek gemaakt met passie en liefde. Dat is wat ze vroeger al deden en daar is niets aan veranderd.

Steep Canyon Rangers weten met Morning Shift wederom sterk werk af te leveren. Door hun jarenlange inzet zijn ze een grote naam in de Bluegrass en Americana wereld. Deze nieuwe muziek gaat alleen maar bijdragen aan hun reputatie. Het album verstevigt het fundament van de band en zorgt voor een positieve kijk op de toekomst. Een en al overtuiging in alles.

Nieuwsbrief

Intuit Mailchimp