Steve Moakler – Make a Little Room

Steve Moakler - Make a Little Room album cover

Singer / songwriter Steve Moakler is geen groentje meer en brengt al 15 jaar muziek uit. Zijn roots liggen in Pennsylvania, maar heeft zijn draai inmiddels gevonden in Nashville. Je kunt na 15 jaar wel concluderen dat zijn muziek carrière best succesvol is. Hij heeft meerdere hit albums op zijn naam staan, schreef samen met andere artiesten hit singles en toerde heel de wereld over. Nu verschijnt er een nieuwe album genaamd Make a Little Room.

En voor Make a Little Room moet je echt wat ruimte en tijd vrijmaken. De plaat is een aantal maanden uit en lijkt iets te ondersneeuwen. Dat is jammer, want wat Steve Moakler hier laat horen is toegankelijke country folk liedjes met veel liefde geproduceerd. Het album luistert heerlijk weg en wordt nergens saai. Je blijft geboeid luisteren.

Steve Moakler kan na 15 jaar gezien worden als een artiest op zichzelf, maar het is toch interessant om wat vergelijkingen bij te pakken. Zo wordt er geopperd dat Moakler een soulvolle mix is tussen Seger en Springsteen. Vind ik beste vergelijkingen en deze combinatie is naar mijn mening zeker doeltreffend. Maar zoals gezegd staat Moakler op zichzelf en kan het ook best alleen af.

Make a Little Room doet eigenlijk helemaal niets verkeerd en klinkt lekker. Typisch zo’n plaat waar je makkelijk inkomt en door wilt blijven luisteren. De uptempo nummers zijn stuk voor stuk hit potentieel en Steve Moakler weet het ook teder te houden met warme ballads. De dames kunnen zonder meer met deze plaat wegzwijmelen.

Steve Moakler heeft dus na 15 jaar aardig naam weten te maken binnen de muziekindustrie in Amerika. Als je alleen al naar de streamcijfers kijkt van een aantal nummers dan kun je zeggen dat country liefhebbers zijn muziek graag luisteren en waarderen. Make a Little Room is daar als geheel geen uitzondering op en weet je in te pakken en je een geweldige trip te bezorgen.

Je kunt Make a Little Room folk, country of pop noemen. Waar het omgaat is dat Steve Moakler liedjes voor de mainstream maakt. Maar niet op een manier dat de muziek dichtgeplamuurd wordt. De muziek behoudt nog een bepaalde authenticiteit en je hoort duidelijk een divers klanktapijt van diverse instrumenten. De lyrics zijn eerlijk, zoet en hebben een bepaalde wijsheid. Je merkt dat Moakler echt iets heeft te vertellen en zijn leven goed weet te verwoorden in zijn teksten. Houd je van toegankelijke rustige folk, country, pop muziek dan moet je dit album een kans geven. Gaat je niet teleurstellen.

Uitgebracht door CN Records