Sundy Best – Feel Good Country

Sundy Best - Feel Good Country album cover

De Americana band Sundy Best heeft heel weinig gedaan om hun nieuwe plaat Feel Good Country te promoten. Op internet is alleen hier en daar een aankondiging te vinden, maar meer ook niet. Daarnaast is de officiƫle website van de band onbereikbaar en ook social media is weinig te horen. Toch wel ik speciaal aandacht aan deze plaat geven, want dat is het meer dan waard.

Sundy Best combineert verschillende muziekstijlen met elkaar zoals country, folk, bluegrass, soul en R&B. Dat doen ze nu al sinds 2012 en ze hebben behoorlijk veel succes met hun muziek. In 2018 besloten ze echter om met de band te stoppen. De leden Nick Jamerson en Kris Bentley besloten ieder hun eigen weg te gaan. Maar waarschijnlijk was de roep van hun fans groot, want in 2020 besloten ze weer bij elkaar te komen.

Niet heel verwonderlijk dat Sundy Best weer up and running zijn. Ze hebben dus in het verleden veel succes behaald met hun muziek en alleen dat al zou genoeg reden moeten zijn om een doorstart te maken. Drie jaar na de aankondiging dat de band weer actief is komt er een nieuw album in de vorm van Feel Good Country.

Feel Good Country is ook daadwerkelijk een feel good plaat. Alhoewel we ons nu nog in de winter bevinden denken Sundy Best alvast vooruit naar de lente en de zomer. Dit album is wat betreft luchtig, licht en laat de zon achter de wolken verschijnen. Het is album wat je zonder twijfel warm maakt met heerlijke melodieĆ«n en positieve teksten.

Soms heb je niet meer nodig dan muziek in je leven. Voel je je niet goed, zet een bepaald album op en je merkt dat je gemoedstand begint te veranderen. En dat is nu net waar Sundy Best met Feel Good Country in excelleert. De heren weten precies hoe goede muziek te produceren en daar is dit album het bewijs van.

De albums van Sundy Best scoren dus best goed als je naar de statistieken kijkt. Daarom is het zo vreemd waarom ze weinig aan marketing doen met Feel Good Country. Maar ik ben er blij mee dat ik deze plaat een kans heb gegeven, want het biedt veel meer dan zomaar een volgende plaat. Dit album maakt mij warm, gelukkig, positief en geeft mij in ieder geval de bevestiging waarom ik elke dag met ontzettend veel plezier muziek luister.