The National Parks – 8th Wonder

The National Parks - 8th Wonder album cover

De lente is begonnen en gelukkig kunnen we na een lange periode van kou genieten van het warme weer. Oh wacht, het heeft deze week gewoon nog gesneeuwd en de temperaturen zijn alles behalve warm. Maar muziek is de redding, want let op, The National Parks brengen nieuwe plaat 8th Wonder uit. Een album om in een warme stemming te komen.

Ik was al redelijk enthousiast over het vorige album van The National Parks, Wildflowers. Ondanks dat dit album toch echt veel te lang duurde had ik er genoeg plezier van. Zomers klinkende liedje om het warme weer in te luiden. Veel van te genieten en naar mijn mening zeker één van de betere indie platen van de afgelopen jaren.

8th Wonder is gelukkig een stuk korter en met 37 minuten prima snel even te luisteren. Het overkoepelende thema van dit album is om naar buiten te treden en de wereld in te trekken. Niet in je hoofd blijven zitten, maar genieten wat onze oude aarde allemaal te bieden heeft. Makkelijker gezegd dan gedaan, waar blijft ons Nederlandse lenteweer?

Dit album laat maar weer eens duidelijk horen waarom The National Parks tot één van de betere indie bands van dit moment behoren. Toegegeven, er zijn veel van dit soort indie bandjes met een soortgelijk geluid. Tsja, het doet eerlijk gezegd ook niet heel veel vernieuwends, maar alles klinkt weer heerlijk toegankelijk en de catchy melodieën vliegen je om de oren. Soms is mierzoete indie muziek ook op z’n tijd prettig om naar te luisteren en dat is waar 8th Wonder mee scoort.

The Nationals Parks gaan zonder twijfel wederom hits maken met 8th Wonder. De plaat klinkt productie technisch werkelijk waar fantastisch en er zijn genoeg laagjes aangebracht om het een vol geluid mee te geven. Daarnaast zijn de teksten weer lekker zomers positief en is het heerlijk vertoeven in de wereld die deze band met hun natuurlijke muziek weet te creëren.

Dat gezegd hebbende doet 8th Wonder mij veel goeds. Mijn dagelijkse hardlooprondje is aangevuld met een aantal nummers van deze plaat en dat zegt wat. Meer omdat ik niet veel wissel van playlist en er weinig aan verander. The National Parks en hun muziek hebben echt iets aantrekkelijks en het is gewoon zonder zorgen de muziek opzetten en gaan. De wijde wereld, of Nederland, intrekken en op ontdekking gaan, dat is dus het thema van dit album. Mooi nietwaar? Laat eerst maar dat warme weer komen.