Logo Orange Flag Music

Thomas Csorba – From the Jordan EP

4/5
Thomas Csorba
Thomas Csorba - From the Jordan album cover

Een kruising tussen Nashville musici Lukas Nelson en Gabe Lee, dat zijn de eerste associaties die ik opbreng tijdens het luisteren naar de nieuwe EP van Thomas Csorba. En dat voelt heel aangenaam moet ik zeggen. Vorig jaar bracht Csorba zijn tweede titelloze plaat uit waar ik overigens helemaal niks mee heb gedaan. Waarom niet vraag je je af? Ik weet het eerlijk gezegd ook niet. Het is niet zo dat deze plaat door maar een klein groepje luisteraars werd opgepakt. Integendeel, de cijfer spreken boekdelen. Misschien dat we een recensie van die plaat in december teruggaan zien op deze website, wanneer het wat rustiger is qua releases. Maar hier hebben we het over zijn nieuwe EP From the Jordan. Opmerkelijk om zo snel na een LP nieuw werk uit te brengen. Onder het motto genoeg tijd e.d. is deze EP waarschijnlijk tot stand gebracht. Tijd te veel of te weinig, het maakt allemaal niet uit, Thomas Csorba overtuigt mij met deze EP. Het is heerlijke muziek voor de verfijnde country luisteraar. Dat betekent genoeg country invloeden zoals eenvoudige maar mooie teksten en sublieme pedal steel klanken. Soms intiem, soms met wat meer gas, al met al het is maximaal genieten. Csorba mag in Nederland dan een redelijke onbekende country artiest zijn, in de Verenigde Staten geniet hij veel populariteit. Hij trad in het verleden dan ook op met artiesten zoals Amanda Shires, Yola en John Moreland. Deze jongeman uit Texas heeft alles in zich om succes te bereiken, als hij dat al niet heeft. Prachtige stem, authentiek geluid en veel charisma maken van Thomas Csorba een country artiest op weg naar een groter bereik en meer sterrendom.

Uitgebracht door Tone Tree Music