Travis Feutz – Country Music Forever

Travis Feutz - Country Music Forever album cover

“Jij koos niet de country muziek, maar de country muziek koos jou”. Het zijn woorden die country artiest Travis Feutz uit Missouri eens werden verteld door een mede muzikant. Feutz groeide al in zijn jeugd op met country muziek en leefde op een echte cowboy ranch. Hij kreeg al vroeg mee wat country muziek inhield. Toen hij in zijn tienerjaren de gitaar oppakte was de keuze snel gemaakt en koos hij voor country muziek. Zijn invloeden variëren van nieuwe tot oude country helden. Na het luisteren van zijn debuutplaat Country Music Forever hoor je vooral dat Feutz veel heeft meegekregen van oude country muziek. Zo predikt hij namen zoals Jimmie Rodgers, Waylon Jennings, George Jones, Patsy Cline, Johnny Cash en Hank Williams. Dat doet hij met een fantastische authentieke inkleuring van zijn muziek. Dit album is pure country muziek vanuit het hart met een grote invloeden uit de jaren 60 en 70 country. De pedal steels en fiddles vloeien rijkelijk en je merkt dat Travis Feutz zich diep in country sferen bevindt. Hij doet dat niet alleen, want op een van de uitblinkers Missouri Line doet Crystal Leigh mee. Ook een beginnende country artiest zoals Feutz. Zoals iedere country artiest heeft ook Feutz hard moeten werken tot waar hij nu staat. Dat harde werken betaalt zich uit met een prachtige country plaat die wat mij betreft opgemerkt mag worden door heel country muziek. Of dat echt gaat gebeuren betwijfel ik, maar voor de country luisteraar die de oude country artiesten nog steeds luisteren is dit toch wel verplicht luistervoer. Travis Feutz is de real deal en ik ga akkoord met zijn statement “country music forever”. Zonder enige twijfel.