Vandoliers – Vandoliers

Vandoliers album cover

Texas band Vandoliers heeft een aantal zware jaren achter de rug. Natuurlijk heeft dit met de bekende pandemie te maken en ook zij kwam thuis te zitten met iets té veel tijd omhanden. Dat zorgde voor veel problemen en maakte het er allemaal niet gemakkelijker op. Maar dat is over en de band kijkt met vol goede moed naar de toekomst en brengt nieuwe muziek met zich mee in de vorm van dit nieuwe titelloze album.

De meeste nummers van deze plaat zijn opgenomen vóór de pandemie. Het liep allemaal heel lekker voor de Vandoliers met het toeren met grote rock bands van dit moment Lucero en en The Toadies. Ze waren van plan om net vóór de pandemie nieuwe muziek te gaan opnemen toen alles dichtsloeg. Helaas heeft het zolang moeten duren voordat we nieuw werken horen.

Vandoliers maken een soort van country rock en schuwen niet het gebruik van veel instrumenten. Je hoort dan ook op deze titelloze plaat genoeg terug. Zo doet de fiddle z’n magie en hoor je ook veel jakkerende gitaren, drums, piano’s en zelfs Mexicaanse trompetten terug. Het zorgt voor een heel mooi muziek spektakel en het is simpelweg een genot om naar te luisteren.

Deze band uit Texas mag nog niet heel groot zijn en het is daarom op z’n plaats om wat te vergelijken met andere bands. Ik hoor heel goed Turnpike Troubadours terug op deze plaat, maar ook het geluid van Southern Rockers Whiskey Myers sijpelt erdoor. Je zult het vast niet geloven, maar zelfs hoor ik invloeden terug van een jonge Bon Jovi. Al met al zijn de Vandoliers een band met enorme potentie.

Dit album is een memorabel album welke je nog lang zult nablijven. Het bevat alles wat een goede country rock plaat moet hebben en meer dan dat. Naast het rauwe stemgeluid van frontman Joshua Fleming stralen ook de geweldige gitaarsolo’s van Dustin Fleming en het fiddle geluid van Travis Curry. Vandoliers zijn een band om rekening mee te houden en kunnen wel eens heel groot gaan worden.

Ik ben content met deze plaat en met elke luisterbeurt wordt het beter en beter. Alle ingrediënten zijn aanwezig voor groot succes en de Vandoliers verdienen het. Het zijn pure vaklui met een grote liefde en passie voor country en rock muziek. Dat merk je gewoon aan alles en hopelijk zullen ze met het jaar een steeds groter publiek aanspreken. Onbekend met deze band en interesse in ongecompliceerde rock muziek met een country twist? Vandoliers is de naam.

Uitgebracht door Amerikinda Records / Soundly Music