Wild Rivers – Never Better

Wild Rivers - Never Better album cover

Twee jaar geleden werd de indie pop band Wild Rivers met het album Sidelines bekend bij het mainstream publiek. Inmiddels genieten ze veel succes met uitverkochte zalen over de gehele wereld en miljoenen streams op streamplatforms. Er is in de tussentijd ook gewoon gewerkt aan een nieuw album, want meer liedjes zijn nodig om het publiek te entertainen.

Dat nieuwe album is er in de vorm van Never Better. Ik recenseerde Sidelines en was er vrij positief over. Het album vond ik alleraardigst met veel aanstekelijke pop liedjes gemaakt voor grote zalen. Ik merkte toen ook op dat Wild Rivers de intentie had om het groot te maken in de wereld van de muziek. Deze intentie is met Never Better niet veranderd en weet dezelfde grootse liedjes te brengen als de vorige.

Wild Rivers kunnen nu toch wel gezien worden als ervaren artiesten met genoeg kilometers op de teller. De shows verkopen uit en ze mogen optreden met allerlei grote artiesten van dit moment. En dan natuurlijk de awards, ook daar zijn ze te vinden. Zo wonnen ze bijvoorbeeld vorig jaar een prestigieuze Canadese Juno award. Ook worden singles erkend met goud en platina awards.

Als je succes hebt dan krijg je de mogelijkheid om te werken met ervaren producers. Voor Sidelines kreeg Wild Rivers het al voor elkaar om een grote producer bij de productie te betrekken, Peter Katis. Ook voor Never Better doet een ervaren producer mee, namelijk Gabe Wax. Hij is bekend van werkzaamheden met Soccer Mommy, Kurt Vile en Adrienne Lenker.

De songs op Never Better doen dan ook niets verkeerd en laten een Wild Rivers in vorm horen. Wat mij met name zo aanspreekt zijn de vocals. Vooral frontvrouw Devan Glover beschikt over een fantastische stem en maakt je gelukkig. Maar ook hoor je af en toe Khalid Yassein erbij en ook zijn stem is prettig om naar te luisteren. Dat geeft wat prettige afwisseling en past prima bij de structuren van de liedjes.

Het enige minpuntje is dat Never Better wat aan de korte kant is. Acht liedjes, hadden er meer kunnen zijn. Maar wat Wild Rivers produceert is uitstekend en ze hebben genoeg interessant materiaal om te laten horen aan het publiek. Zoals ik al eerder aangaf bij het vorige album is dat dit soort muziek gemaakt voor de massa en dat het niet veel vernieuwends doet. Maar wat maakt het uit, het is weer genieten. En soms heb je dit soort albums ook in je leven nodig.