Zach Bryan – Summertime Blues

Zach Bryan - Summertime Blues album cover

Weet Amerikaanse country fenomeen Zach Bryan wel wat stoppen is? Blijkbaar niet, want na het indrukwekkende twee uur durende American Heartbreak van een maand geleden brengt hij Summertime Blues uit. Een EP wat eigenlijk geen EP is, maar gewoon een volwaardig nieuwe plaat van 29 minuten. En ook hier weet Zach Bryan weer krachtige taal uit te spreken met catchy no-nonsense country liedjes. Ja, je hoort ontwikkeling binnen het geluid van Bryan. Als je DIY debuutplaat DeAnn gaat vergelijken met Summertime Blues dan hoor je duidelijk dat er meer progressie in zit. Deze progressie tekent zich af in het gebruik van de instrumenten. Begonnen met een eenvoudige gitaar is Zach Bryan nu op het punt gekomen om zijn platen te produceren met een degelijk studio geluid. Onder andere banjo’s, fiddles, drums kleuren Summertime Blues heel mooi en laten dit fenomeen maximaal stralen. De teksten zijn wederom country waardig en zijn nog steeds heel makkelijk te behappen, zoals je van een goede country artiest mag verwachten. Een nummer om even snel uit te lichten is Jaimie. Hier duelleert Zach Bryan met niemand minder dan Charles Wesley Godwin, een van de alternatieve country smaakmakers van de afgelopen jaren. Geweldig om te zien dat deze twee elkaar weten te vinden. Summertime Blues doet niet veel anders dan het recente American Heartbreak, alleen je bent er wat sneller doorheen. Zogezegd een heerlijk zomers tussendoortje waar je tijdens het luisteren niet veel hoeft na te denken en gewoon de muziek de muziek laten zijn. Zach Bryan levert met deze EP opnieuw knap werk af en houdt zijn momentum stevig vast.

Uitgebracht door Belting Bronco Records / Warner Records