Hailey Whitters – Living the Dream (Deluxe Edition)

Hailey Whitters - Living the Dream album cover

Ze lijken tegenwoordig als paddenstoelen uit de grond te schieten, jonge vrouwelijke muziek artiesten. Je ziet het in genres zoals folk, indie en pop. Ook in country muziek zien we dit fenomeen haar intreden doen. Carly Pearce, Ingrid Andress en Kelsea Ballerini zijn zomaar wat namen die inmiddels enorm populair in country zijn. Zet daar de naam van Hailey Whitters ook maar bij, want met Living the Dream heeft ze eindelijk haar album hit te pakken.

Ja, eindelijk, want Whitters werkte al zo’n tien jaar als songwriter in Nashville zonder enig succes. Zoals ze zelf zegt kwam ze op een gegeven moment op het fuck-it moment en wilde de Nashville deur dicht doen. Toen schreef ze het nummer Ten Year Town en dat opende eindelijk deuren voor haar. Het is het openingsnummer van Living the Dream en is mede geschreven door Grammy winnares Brandy Clark.

Ten Year Town is de opmaat naar een prachtig album. Living the Dream werd in 2020 uitgebracht en vertegenwoordigde veel eindejaarslijstjes. Na het luisteren van dit album begrijp ik volkomen waarom. Het is eerlijke en fijne country pop die duidelijk een eigen smoel heeft. Alles behalve plat geproduceerd, iets wat we helaas vaak zien tegenwoordig vanuit Nashville.

Daarnaast heeft Hailey Whitters in meer dan tien jaar tijd veel connecties opgedaan in de muziekwereld. Met hulp van artiesten zoals Lori McKenna, Brandy Clark en Chris Stapleton maakt ze van Living the Dream een onvergetelijk album. Het zijn niet zomaar namen binnen de country muziek, maar artiesten die grote populariteit genieten. Dat Hailey Whitters deze namen heeft kunnen betrekken bij deze plaat zegt genoeg.

Door Corona werd er een nieuw format door Nashville platenlabels bedacht in de vorm van deluxe editions. Ook Living the Dream werd voorzien van een deluxe edition. Ze pakte deze mogelijkheid gelijk goed aan met een vijftal nieuwe nummers. Allemaal geschreven en opgenomen met andere country artiesten. Zo zien we o.a. Brent Cobb terug op Glad to Be Here, Lori McKenna op How to Break a Heart en Trisha Yearwood op How Far Can It Go. Kwalitatief goede nummers die niet onderdoen van de oorspronkelijke nummers van Living the Dream.

Hailey Whitters heeft dus eindelijk haar momentum te pakken in Nashville. Dat zie je aan de miljoenen streams op Spotify. Altijd een goede graadmeter om de bekendheid van een artiest te bekijken.

De les van Hailey Whitters muziek carrière is overduidelijk om niet op te geven en je dromen te blijven najagen. Ongetwijfeld zullen er veel tegenslagen en hobbels op de weg komen, maar blijf je droom levendig houden. Blijf tegelijkertijd ook in het “nu” leven, want soms vergeten we dat door alle doelen en dromen die we hebben. Wees blij met wat je hebt, houd je dromen intact en bovenal geniet. (Pigasus Records / Big Loud Records / Songs & Daughters)