James Steinle – Same Ol’ Stuff EP

James Steinle - Same Ol' Stuff album cover

James Steinle leerde ik kennen in 2018 via Twitter met zijn eerste single Urban Cowboy. Zijn debuutalbum heet South Texas Homecoming. Fantastische country plaat met veel hoogtepunten. Voor iedere country luisteraar een aanrader van jewelste. In 2020 kwam daar de snelle opvolger What I Came Here For en liet een totaal ander geluid horen. Er werd door Steinle geëxperimenteerd en de country was min of meer helemaal verdwenen. Dat gold ook voor het volgende album dat in 2020 verscheen genaamd Cold German Mornings. Het was een pak beter dan What I Came Here For en haalde net aan hier een voldoende. James Steinle blijft niet stilzitten en gaat rustig aan door met muziek maken. Immers genoeg tijd om handen. Vorige maand kwam dan ook nieuwe muziek uit. Een EP genaamd Same ‘Ol Stuff. Natuurlijk was het hier hopen op country georiënteerde muziek. En blijkbaar heeft James Steinle naar kritieken geluisterd, want de countrysnik is weer even helemaal terug op deze EP. Alle drie de nummers zijn country zoals we dat kennen van South Texas Homecoming. Een verademing om deze korte EP van iets minder dan 10 minuten tot je te nemen. Geen experimenten, geen rare capriolen, maar good ol’ country music. Dit maakt de toekomst voor James Steinle ineens weer een stuk rooskleuriger, als hij bewust terug naar country gaat. Want daar blinkt Steinle aan het einde van de dag het beste in uit. Experimenteren is niet erg, maar dan moet de kwaliteit van de nummers wel goed zijn. En dat was het merendeel van de twee albums in 2020 jammer genoeg niet. Maar oké, dit zijn positieve signalen en ik blijf deze Texaan dan ook goed in de gaten houden. (Eigen Beheer)

Favorieten