Senora May – All of My Love

Senora May - All of My Love album cover

Senora May is van alle markten thuis. Zo liet ze op haar debuut album Lainhart al een schat aan verschillende genres horen. Op nieuwe plaat All of My Love doet ze dat opnieuw. Met begeleiding van Jessica Lea Mayfield, Chloe Edmonstone en Seth Avett bracht ze op Valentijnsdag onverwachts deze nieuwe plaat uit. En wederom is het een album geworden die verschillende genres doorloopt.

Die diversiteit is helemaal zo slecht nog niet. Op opener Intertwine lijkt het album een dreigende en donkere country folk plaat te worden, maar al snel wordt duidelijk dat All of My Love ook fijne liefdesliedjes bevat. Voor wie Senora May nog niet kent: dit is de vrouw van country artiest Tyler Childers. Childers meesterde vorig jaar de fiddle en bij toeval of niet op All of My Love hoor je de fiddle ook regelmatig terug.

Ondanks dat Tyler Childers inmiddels de grote man is binnen country muziek doet Senora May vooral waar ze zelf zin in heeft. All of My Love doet aan de ene kant denken aan country artiesten zoals Emmylou Harris en Lucinda Williams. Maar ze schakelt makkelijk over naar het indie genre waar vrouwelijke artiesten zoals Phoebe Bridgers en Julien Baker domineren. Senora May is in geen hokje te plaatsen en waarschijnlijk is dat ook een bewuste keuze.

All of My Love is een kortstondig avontuurtje geworden van om en nabij 25 minuten. Dat is jammer, want ik had graag wat meer van deze frivole dame gehoord. Desalniettemin staan op deze plaat nummers die zeker niet mogen ontbreken in de top-lijstjes. De al eerder genoemde donkere Intertwine is er zo één, maar ook Lookin’ for a Fight mag niet vergeten worden. Op deze nummers komen toevalligerwijs de fiddles prominent naar de voorgrond en geven de liedjes extra kracht mee. Ongekende schoonheid.

Senora May heeft aangegeven dat ze voor de muziek geboren is. Dit is dan ook niet het laatste wat we gaan horen van May en de toekomst belooft veel goeds. Met Tyler Childers aan je zijde kan dat eigenlijk ook niet verkeerd gaan. Ik hoop dat we in de toekomst een wat langere LP mogen verwachten van May, want All of My Love smaakt naar ontzettend meer. En ook hoop ik vooral dat May vooral lekker doet waar ze zin in heeft en muziek maakt vanuit alle genres. Dat staat haar goed en maakt haar uniek. (Eigen Beheer)